سرامیک بدنه خودرو چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟زیبایی بدنه خودرو برای بسیاری از علاقه مندان به خودرو و به اصطلاح خودروسازان موضوع بسیار مهمی است. البته رنگ روشن و بدنه بدون خط زیبایی خودرو را افزایش می دهد و این موضوعی است که کمتر کسی می تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد. بنابراین همزمان با رشد صنعت خودرو در ، محصولاتی در این زمینه هر ساله در حال پیشرفت هستند و برای جلب رضایت علاقه مندان به تولید خودرو تولید می شوند.

ورود فناوری سرامیک به صنعت خودرو، افزایش جذابیت بیرونی خودروها، منجر به ایجاد لایه‌های محافظی شده است که حفظ و افزایش مقاومت بدنه خودرو در برابر خراش را ممکن می‌سازد. در این مقاله از صافکاری قدیریان می خواهیم به شما در زمینه سرامیک بدنه خودرو کمک کنیم تا اطلاعات لازم را برای زیبایی بدنه خودروی خود به دست آورید. شما عزیزان می توانید برای سرامیک بدنه خودروی خود به تعمیرگاه قدیریان مراجعه کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

سرامیک بدنه خودرو

پوشش سرامیک بدنه خودرو یا گلس کوتینگ نوعی پلیمر مایع است که بر روی بدنه خودرو ریخته می شود و در صورت ترکیب با رنگ خودرو، یک لایه هیدروفوبیک در سطح بیرونی رنگ بدنه خودرو ایجاد می شود که خاصیت آب گریزی دارد. این خاصیت از بدنه خودرو در برابر گرد و غبار محافظت می کند و ظاهر خودرو را براق و تمیز نگه می دارد. همچنین نانو ذرات ریز این مایع بی رنگ در ترکیب با رنگ خودرو، ایرادات رنگ بدنه را اصلاح کرده و در صورت وجود خط و خش از بین می رود.

پوشش بدنه خودرو با سرامیک که برای اولین بار برای تیونینگ خودروهای گران قیمت و لوکس مورد استفاده قرار گرفت، در مقایسه با مواد موجود در پولیش های معمولی از دوام بیشتری برخوردار است. به زبان ساده تر سرامیک خودرو نوعی محلول پلیمری شیمیایی است که معمولاً با قسمت بیرونی خودرو ارتباط دارد.

این پوشش سرامیکی به رنگ خودرو می چسبد و یک لایه محافظ اضافی روی آن ایجاد می کند. سرامیک های خودرو از مواد مختلفی ساخته می شوند. با این حال، بیشتر آن از دی اکسید سیلیکون تشکیل شده است که خود از تصفیه کوارتز و ماسه به دست می آید. گاهی در برخی از انواع آن از دی اکسید تیتانیوم به عنوان سخت کننده اضافی استفاده می شود.

انواع سرامیک بدنه خودرو

هنگامی که صحبت از براق کردن سطح به میان می آید، شاید اولین گزینه ای که به ذهن میرسد صاف کردن یا استفاده از یک روکش براق باشد. شما عزیزان می توانید از پولیش بدنه برای درخشندگی خودرو خود استفاده کنید اما روش بسیار کاربردی تری نسبت به پولیش وجود دارد. پوشش سرامیکی برای بدنه خودرو، یکی از رایج ترین و پرکاربردترین محصولاتی هستند که برای زیبایی ظاهری خودروها و موتورسیکلت ها استفاده می شود. سرامیک های خودرو نوعی پلیمر مایع هستند که روی بدنه خودرو اعمال می شود و پوششی براق با خاصیت ضد آب و گرد و غبار ایجاد می کند که از پولیش قوی تر و ماندگارتر است. خودرو وسرامیک انواع مختلفی دارد که در قسمت زیر به توضیح آنها پرداختیم:

سرامیک بدنه خودرو پلیمری

دستگاه سرامیک بدنه خودرو پلیمری یکی از معروف ترین انواع سرامیک های موجود در بازار است که نوعی پلیمر مایع می باشد. سرامیک مایع که به آن گلس کوتینگ نیز می گویند، با رنگ خودرو مخلوط شده و نه تنها به بدنه درخشندگی می بخشد، بلکه خراش های سطحی را نیز می پوشاند و از خودروی شما در برابر گرد و غبار محافظت می کند. برای اطمینان از ایمنی خودرو و بدنه، بهتر است نانوسرامیک های مرغوب را انتخاب کنید و آن را به متخصص بسپارید تا بهترین نتیجه را ببینید.

سرامیک بدنه خودرو کوارتزی

سرامیک های کوارتز برای رانندگانی که به دلیل بی احتیاطی اغلب دچار خراش های زیادی روی بدنه خودرو می شوند، انتخابی عالی است. سرامیک کوارتز یک پوشش سخت روی رنگ ماشین شما ایجاد می کند، از خط و خش جلوگیری می کند و بسیار بادوام است. اگر راننده بی احتیاطی هستید یا خودروی گران قیمت میلیاردی دارد، کارشناسان مجموعه قدیریان به شما توصیه می کنند از سرامیک کوارتز استفاده کنید.

انواع سرامیک بدنه خودرو

سرامیک بدنه خودرو هیربدی

 نانو سرامیک های هیبریدی از ترکیبی از سرامیک های کوارتز و سرامیک های پلیمری تشکیل شده است. سرامیک هیبریدی بهترین پوششی است که می توانید به آن نیاز داشته باشید و حداکثر محافظت از بدنه خودرو و حداکثر دوام را ارائه می دهد.

مزایای سرامیک بدنه خودرو

اگر این قسمت از مقاله الهام بخش شما برای روکش سرامیکی خودرو شده است، باید به شما بگوییم که مزایای پوشش سرامیکی فقط به ایجاد یک روکش براق محدود نمی شود، مزایای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

محافظت از رنگ بدنه خودرو: بسیاری از رانندگان نه تنها به وضعیت فنی سطح، بلکه به زیبایی بدنه خودرو نیز بسیار حساس هستند. برای اطمینان از سالم ماندن بدنه خودرو مانند روز اول و بدون خط و خش، از روکش بدنه سرامیکی استفاده می شود. سرامیک یک پوشش بادوام روی رنگ خودرو ایجاد می کند. از تماس بدنه خودرو با عوامل خارجی و آسیب جلوگیری می کند و از رنگ پریدگی خودرو در اثر نور خورشید محافظت می کند و درخشندگی خیره کننده ای به آن می بخشد.

با دوام تر شدن رنگ بدنه خودرو: روکش سرامیکی بسیار ماندگارتر از رنگ بدنه خودرو بوده و باعث افزایش عمر و کیفیت رنگ خودرو می شود. اگر روکش سرامیکی مرغوب و توسط متخصص ساخته شود، کیفیت رنگ بدنه خودرو را برای مدت طولانی حفظ می کند.

خداحافظی با کارواش: یکی از جذاب ترین مزایای پوشش های سرامیکی تمیز نگه داشتن نمای بیرونی خودرو است. روکش های سرامیکی این قابلیت را دارند که بدنه خودرو را در برابر گرد و غبار و قطرات آب محافظت کنند. ماشین شما تمیز می ماند و اگر نیاز به تمیز کردن آن دارید، نیازی به استفاده از آب یا مواد شوینده زیادی نخواهید داشت و پاک کردن آن با یک پارچه مرطوب درخشش خیره کننده ای را برای شما به ارمغان می آورد.

نماندن رد فضولات پرندگان: روکش های بدنه خودرو در اثر تابش نور، فضولات پرندگان و باران اسیدی کیفیت اولیه خود را از دست داده و کدر می شوند. پوشش سرامیکی به عنوان یک لایه محافظ بین رنگ و مواد اسیدی قرار می گیرد و از آسیب به رنگ خودرو و کدر شدن آن جلوگیری می کند.

مزایای سرامیک بدنه خودرو

مزایای سرامیک بدنه خودرو

معایب سرامیک بدنه خودرو

قابلیت شکستن دارد: سرامیک های خودرو به ضربات و فشار های قوی مانند ضربه های ناشی از تصادف حساس هستند و ممکن است بشکنند. در این مواقع نیاز به تعویض سریع سرامیک های روی خودرو می باشد و هزینه های اضافی نیز به دنبال خواهد داشت.

کم تحملی در برابر خط و خش: سرامیک های خودرو نسبت به سایر پوشش ها مانند رنگ مقاومت کمتری در برابر خش دارند. یعنی خراش های کوچکی روی سطح سرامیکی خودرو قابل مشاهده است.

تعویض و نگهداری مکرر: سرامیک های خودرو برای حفظ کیفیت سطح نیاز به نگهداری و تعویض مکرر دارند. این بدان معناست که برای حفظ سطح سرامیکی خودرو، باید آن را تمیز کرده و روکش سرامیکی را به طور مرتب تعویض کنید.

مشکلات در رنگ آمیزی: سرامیک های خودرو ممکن است در برخی موارد مشکل رنگ داشته باشند. به عنوان مثال، رنگ ها ممکن است به خوبی به سطح سرامیکی خودرو نچسبند و ممکن است خارج شوند.

مراحل انجام سرامیک بدنه خودرو

در این قسمت می خواهیم در مورد نحوه اجرای پوشش سرامیکی روی خودرو صحبت کنیم. این راهنما برای مبتدیان در نظر گرفته شده است و حدود 4 ساعت طول می کشد.

مرحله اول: ایمن باشید و لوازم مورد نیاز را آماده کنید

هنگام کار با مواد شیمیایی همیشه ایمنی را در اولویت قرار دهید.

 برای محافظت از دستان خود از دستکش نیتریل استفاده کنید. لباس کار بپوشید تا نگران کثیف شدن آن نباشید. لباس شما باید آستین بلند داشته باشد تا از بازوها و ساعد شما محافظت کند. برای جلوگیری از استنشاق بخار و بوهای مضر آن از ماسک استفاده کنید.

موارد مورد نیاز

  •         دستمال کاغذی تمیز؛
  •         3 حوله میکروفیبر؛
  •         یک سطل آب و مواد شوینده، مانند صابون؛
  •         ست سرامیک ماشین.
  •         منطقه ای که در آن کار می کنید باید سایه داشته باشد و تهویه خوبی داشته باشد.

مرحله 2: ماشین را تمیز کنید و بگذارید خشک شود.

ابتدا ماشین خود را با آب وصابون بشویید.

اطمینان حاصل کنید که هر گونه آلودگی پاک شده است.

ماشین را با دست خشک کنید و بگذارید در مکانی سایه دار و سرپوشیده خشک شود.

توجه داشته باشید. دمای بیرون خودرو باید بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد باشد در غیر این صورت روکش به درستی اجرا نمی شود.

مرحله 3: پوشش سرامیکی را اعمال کنید.

ست سرامیک شامل اپلیکاتور پارچه و اسفنج می باشد. پارچه را دور اسفنج بپیچید.

پارچه اپلیکاتور را به سرامیک ماشین فرو کنید.

به تدریج کار کنید و هر بار محصول را در ناحیه کوچکی بمالید. پارچه را هر چند دقیقه یکبار تعویض کنید (برای جلوگیری از سفت شدن محلول و آسیب رساندن به رنگ) و محصول بیشتری بمالید.

پس از اتمام بخش، اجازه دهید 1-5 دقیقه بماند.

با تبخیر پوشش، سطح براق و لغزنده می شود.

حالا همان ناحیه را با یک حوله میکروفیبر پاک کنید.

به همین ترتیب در کل ماشین با بخش های کوچک ادامه دهید.

پس از اتمام کار، باید خودرو را به مدت 24 ساعت در مکانی سرپوشیده بگذارید تا محصول اثر کند و تواجه کنید وسیله نقلیه را حرکت ندهید.

مراحل انجام سرامیک بدنه خودرو

مراحل انجام سرامیک بدنه خودرو

هزینه سرامیک بدنه خودرو

هزینه سرامیک بدنه خودرو یکی از مهم ترین عوامل در استفاده از این سرویس است که اکثر افراد به آن توجه دارند. زیرا تفاوت قیمت برای چنین خدماتی بسیار زیاد است و مشتری آن را مهم می داند. هزینه سرامیک بدنه خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه سرامیک بدنه خودرو به مدل خودرو، نوع ماده استفاده شده (هرچه خاصیت آب گریزی بیشتر باشد، قیمت مواد بالاتر می رود) و تعداد لایه های ایجاد شده بر روی بدنه برای افزایش درخشندگی سرامیک خودر بسیار بستگی دارد.

سرامیک بدنه خودرو راهی برای حفظ زیبایی و شفافیت رنگ خودرو در عین حفظ رنگ و جلوگیری از محو و کدر شدن آن در طول زمان است. این روش نسبت به روش های دیگر مانند واکس و پولیش خودرو از دوام و اطمینان بیشتری برخوردار است و به دلیل طول عمر بالا نسبت به روش های دیگر می تواند در دراز مدت مقرون به صرفه باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه سرامیک بدنه خودرو میتوانید به وب سایت صافکاری قدیریان مراجعه کنید.

قیمت سرامیک بدنه خودرو 1403

سرامیک بدنه خودرو یکی از بهترین و کاربردی ترین راه ها برای محافظت از بدنه خودرو در برابر خط و خش، اثرات منفی باران اسیدی و آفتاب سوختگی است. این مواد نوعی لایه محافظ مایع را ایجاد می کنند که پس از اعمال، به رنگ بدنه پیوند خورده و می چسبد. توجه داشته باشید که در فرآیند سرامیک بدنه خودرو ابتدا لازم است زیرساخت ها آماده شود. به همین دلیل برای به دست آوردن بهترین نتیجه باید تمامی خراش های عمیق و سطحی را از بین برد.

بنابراین اگر خودرو تصادف کرده و خراش های عمیق زیادی دارد باید صافکاری و پولیش را نیز انجام دهید که زمان بر و پرهزینه است. در نتیجه می توان گفت برای محاسبه قیمت سرامیک بدنه خودرو باید وضعیت فعلی خودرو و بدنه آن بررسی شود. هر چه بدنه خودرو سالم تر باشد، قیمت سرامیک خودرو کاهش می یابد و بالعکس.

شما عزیزان می توانید برای سرامیک بدنه خودروی خود به صافکاری قدیریان مراجعه کنید. صافکاری قدیریان بهترین و معتبر ترین تعمیرگاه بری انواع خدمات خودرو از جمله صافکاری، نقاشی، سرامیک بدنه خودرو و... میباشد که شما عزیزان با خیالی آسوده میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید جهت ارتباط با ما میتوانید به وب سایت صافکاری قدیریان مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *