آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش و از بین بردن خط و خش روی رنگ خودرو، پولیش آن است. بنابراین علاوه بر رفع عیوب رنگی و آسیب های سطحی، می تواند به حفظ زیبایی و درخشندگی خودرو نیز کمک کند. پولیش هیچ گونه تاثیر منفی بر ظاهر خودرو ندارد مشروط بر اینکه اولاً به درستی و با استفاده از روش صحیح و ابزار مناسب و مدرن انجام شود و ثانیاً از انجام مکرر این عمل خودداری شود. برای دریافت خدمات تخصصی پولیش بدنه ماشین می توانید به مجموعه قدیریان مراجعه کنید.

پولیش ماشین چیست؟

هدف پولیش خودرو استفاده از مواد خاصی است که به دو صورت به رنگ بدنه مالیده می شود: دستی و دستگاه. پولیش خاصیت اسکراب دارد و تنها یکی از 8-10 لایه رنگ روی بدنه خودرو را پاک می کند. این کار باعث براق شدن رنگ بدنه خودرو می شود و خط و خش های سطحی را از بین می برد. مایع پولیش و مهارت شخص پولیش کار ماشین نقش مهمی در نتیجه کار و تاثیر مثبت آن خواهد داشت.همانطور که قبلا اشاره کردیم این کار هم به صورت دستی و هم به کمک ماشین انجام می شود.

 البته پولیش بدنه ماشین به دلیل فشار یکسان و همان مقداری که برای برداشتن لایه رنگ اعمال می شود، نتیجه بهتری می دهد. اما با توجه به اینکه هر بار پولیش یک لایه از رنگ بدنه خودرو را از بین می‌برد، می‌تواند منجر به کاهش کیفیت رنگ بدنه شود. انتخاب روش پولیش بستگی به وضعیت بدنه خودرو دارد. به عنوان مثال در مورد خودروهایی که به سطح بدنه آسیب وارد می شود (مثلا ترک رنگ، فرورفتگی بدنه و ...) پولیش معمولا به صورت دستی و با دقت بسیار انجام می شود.

اطلاعات بیشتر: هزینه پولیش ماشین 1403

آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

به گفته کارشناسان در زمینه پولیش، واکس زدن و ... پولیش خودرو به موقع و به ندرت به بدنه خودرو آسیبی نمی رساند. معمولاً پس از قرار گرفتن خودرو در معرض عواملی مانند گرد و غبار، ساییدگی، آفتاب، باران و برف و ... استفاده از پولیش رنگ بدنه خودرو را براق و شفاف می کند. با توجه به اینکه پولیش خودرو محدودیتی در تکرار آن دارد، نمی توان آن را به طور مکرر و در فواصل زمانی کوتاه انجام داد، اما بهتر است در مواقعی که لازم است، مثلاً هنگام فروش خودرو یا پایین امدن کیفیت رنگ خودرو به میزان قابل توجهی. 

یکی دیگر از نکات مهمی که برای آسیب نرسیدن به رنگ بدنه هنگام پولیش باید به آن توجه کنید، قابلیت انجام کار پولیش با مواد مناسب و استاندارد است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، پولیش شامل از بین بردن یک لایه رنگ خودرو است. بنابراین اگر از مواد نامناسب برای کار استفاده شود و یا فردی که کار پولیش را انجام می دهد دانش و مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است رنگ بدنه آسیب ببیند. به گفته کارشناسان فعال در زمینه پولیش ، پولیش خودرو در زمان مناسب و در زمان محدود هیچ مشکلی برای بدنه خودرو ایجاد نمی کند. 

به طور معمول، با گذشت زمان، اتومبیل ها در معرض گرد و غبار، ضربه ها و عوامل طبیعی مانند: آفتاب، باران و برق قرار می گیرند. پولیش آنها باعث براق شدن و شفافیت بیشتر رنگ بدنه خودرو می شود. با توجه به اینکه پولیش خودرو باید محدود باشد، نمی توان آن را به صورت متوالی و با فاصله کوتاه انجام داد و انجام پولیش در هر زمانی معقول است. البته در کنار همه اینها، پولیش مناسب نیز می تواند تاثیر زیادی در کیفیت نهایی کار داشته باشد.

نکات مهم در پولیش ماشین

پولیش مناسب را انتخاب کنید

باید مشخص باشد که هدف شما از پولیش خودرو چیست و چه نوع پولیش را باید برای آن استفاده کنید. انتخاب غلط پولیش منجر به آسیب دیدن بدنه خودرو می شود، مثلا در صورت پولیش های بی کیفیت به جای براق شدن رنگ بدنه، این پولیش ها مانند سمباده عمل کرده و رنگ بدنه را کدر می کنند.

آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

قبل از پولیش ماشین خود را بشویید

قبل از پولیش، ماشین باید کاملا تمیز باشد. زیرا آلودگی های سطحی مانند کثیفی یا گرد و غبار ممکن است باعث ایجاد خراش های بیشتری در سطح بدنه خودرو هنگام پولیش خودرو شود

دمای بدن

در هنگام پولیش، بدنه خودرو نباید خیلی داغ باشد و محیط مرطوب نباشد. برای گرفتن نتیجه بهتر، بهتر است فرآیند کار در دمای مناسب و دور از نور خورشید انجام شود.

دستمال مناسب

یکی دیگر از عواملی که برای اطمینان از اینکه پولیش ماشین شما به رنگ بدنه آسیب نمی رساند، استفاده از پارچه مناسب است. برای این کار بهتر است از پارچه های میکروفایبر، حوله های نرم و پارچه های نخی استفاده کنید.

حرکت منظم دست یا دستگاه

نکته بسیار مهمی که از آسیب دیدن بدنه خودرو در هنگام پولیش جلوگیری می کند، ظرافت کار است. حرکات دست باید بسیار نرم و با فشار و سرعت ثابت باشد. همچنین اگر از دستگاهی برای پولیش استفاده می کنید باید اطمینان حاصل کنید که جهت کار از ابتدا تا انتها با همان فشار انجام می شود.

پولیش بدنه با توجه به آسیب

هنگام استفاده از پولیش، باید به عمق آسیب و خراش توجه کنید. گاهی لازم است از پولیش زبر و گاهی از پولیش نرم استفاده کنید. معمولا برای خراش های عمیق ابتدا پولیش زبر زده می شود که در این صورت قسمت آسیب دیده کمی کدر می شود و در مرحله بعد با پولیش نرم پولیش می شود.

فواید پولیش ماشین

نمی توان در مورد پولیش ماشین در تهران و مسائلی مانند زدن واکس و پولیش و هزینه پولیش ماشین صحبت کرد، بلکه فقط می توان از معایب و سختی های پولیش ماشین صحبت کنیم پس با این قیمت قصد داریم کمی با فواید پولیش خودرو آشنا شویم. اکثر خودروها به دلیل پارک کردن در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید دچار آفتاب سوختگی می شوند. آفتاب سوختگی سطحی را می توان با پولیش از بین برد. 

اگر آفتاب سوختگی روی سطح ماشین عمیق باشد، پس از چندین مرحله پولیش، احتمالاً هنوز هم برخی از اثرات آن آفتاب سوختگی وجود خواهد داشت.  در اثر تصادف یا سهل انگاری معمولاً خراش هایی روی بدنه خودرو ظاهر می شود که با پولیش بدنه خودرو نیز می توان آثار این خراش ها را برطرف کرد. جدای از دردسرهای پولیش خودرو، یکی از مزایای پولیش خودرو که می توانید با پرداخت هزینه پولیش خودرو در مراکز معتبری مانند مجموعه قدیریان از آن برخوردار شوید این است که تنها خراش های عمیق و سطحی با پولیش از بین می رود.

آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

 اگر خطوط و خراش ها عمیق هستند، باید با انجام چند مرحله از بین بروند. آخرین فایده پولیش خودرو که می توانید با روش صحیح واکس و پولیش به دست آورید این است که با پولیش بدنه خودرو می توانید به آن درخشندگی و درخشندگی ببخشید. پولیش با از بین بردن خطوط و خط و خش های بدنه، درخشندگی و زیبایی  خاصی به بدنه خودرو بخشیده و رنگ و ظاهر آن را زیبا و بادوام می کند.

عوارض پولیش ماشین

نکته ای که قبل از پرداخت هزینه پولیش خودرو باید بدانید این است که یکی از عوارض پولیش خودرو این است که در حین پولیش، لایه نازکی از رنگ خودرو پاک می شود و در صورت تکرار مکرر باعث آسیب می شود. این به طور جدی به رنگ ماشین بستگی دارد. زیرا این امر منجر به از بین رفتن لایه محافظ بدنه خودرو می شود و رنگ خودرو به مرور زمان زنگ می زند یا از بین می رود زیرا با برداشتن این لایه حلال های رنگی که از زنگ زدن آن جلوگیری می کنند به مرور تبخیر می شوند.

بنابراین، فقط زمانی که واقعاً به آن نیاز دارید از پولیش استفاده کنید. البته امروزه بسیاری از پولیش های موجود در بازار حاوی موم هستند، اما حلال های موجود در این پولیش ها موم موجود در آنها را ضعیف می کند و باعث می شود موم موجود در این پولیش ها نسبت به واکس هایی که به تنهایی استفاده می شوند، ماندگاری کمتری داشته باشند. خودروهای متالیک یا اصلاً نباید پولیش شوند و یا باید دقت و ظرافت بیشتری در پولیش نمود.

زیرا رنگ این خودروها که بسیار خیره کننده، روشن و با دوام بالایی است دارای لایه ای به نام محافظ است که از دانه های اکریلیک موجود در رنگ خودرو محافظت کرده و باعث درخشندگی آن می شود. از بین رفتن لایه محافظ منجر به آسیب به رنگ آن، تیرگی و کاهش درخشندگی رنگ و از همه مهمتر کاهش ماندگاری آن می شود. یکی از سختی های پولیش ماشین این است که اگر ماشین با دقت پولیش نشود این لایه به راحتی پاک می شود.

هزینه پولیش ماشین

امیدواریم مطالب ذکر شده ضمن بحث در مورد آیا پولیش برای ماشین ضرر دارد، عوارض پولیش خودرو از جمله مزایای پولیش خودرو، نحوه استفاده از واکس و پولیش، هزینه پولیش خودرو، چالش های پولیش خودرو و ... مفید بوده باشد. لاپولیش ک ها را می توان بر اساس قابلیت لایه برداری طبقه بندی کرد. هر چه بیشتر پولیش بزنید بدنه بیشتر لایه برداری می شود. علاوه بر این، هر چه سطح پولیش کمتر باشد، پوسته پوسته شدن کمتری دارد، بنابراین پولیش نرم‌تر است. برای اینکه بیشترین سود را از پولیش ببرید، بهتر است کمترین مقدار روغن را در لاک داشته باشید.

در نهایت باید گفت که اگر می خواهید خودروی خود را به بهترین شکل ممکن و با مناسب ترین قیمت پولیش کنید، به شما توصیه می شود از سایت و مجموعه قدریان دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *