این سوال که احیای رنگ خودرو چیست یکی از سوالاتی است که بسیاری از افراد به خصوص مالکان خودرو و کسانی که بدنه و رنگ خودروشان آسیب دیده است را نگران کرده است. بدنه خودرو و رنگ آن پررنگ ترین قسمت هر خودرویی است و زیبایی خودرو تا حد زیادی به آن ها بستگی دارد. به همین دلیل سلامت، زیبایی، تمیزی بدنه و رنگ خودرو تاثیر زیادی در زیبایی خودرو دارد و در صورت وجود مشکل از زیبایی خودرو کاسته شده وجذابیت خودرو کاهش می یابد. اگر صاحب خودرو هستید و به تجمل و تزیین خودرو علاقه مند هستید یا به دنبال مکانی هستید که بتوانید بدنه خودرو آسیب دیده و ترمیم و آن را بازسازی کنید در این مقاله همراه صافکاری قدیریان باشید.

احیای رنگ خودرو چیست؟

اولین موضوع و مهم ترین سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که هدف از احیای رنگ خودرو چیست؟ در معنای لغوی کلمه احیا که ریشه عربی دارد به معنای زنده کردن رنگ خودرو و تغییر رنگ خودرو به ظاهر اصلی آن است. بدنه خودرو و به خصوص رنگ خودرو به دلایلی ممکن است آسیب ببیند و درخشندگی، جلا و حتی رنگ اصلی خود را از دست بدهد. با توجه به این مشکل، متخصصین خودرو وارد عمل شدند و روشی به نام احیای رنگ خودرو ابداع کردند تا رنگ آسیب دیده خودرو را بازگردانند، آسیب دیدگی را ترمیم کنند و خودرو را به حالت اولیه برگردانند.

احیای رنگ خودرو چگونه انجام می شود؟

هر کاری در به روش خاصی انجام می شود و مراحلی وجود دارد که باید به درستی و دقیق طی شود تا کار به درستی انجام شود و تلاش های انسان به نتیجه برسد. این مورد در موضوع احیای رنگ خودرو نیز صدق می کند و با آموختن پاسخ به احیای رنگ خودرو چیست، باید با مراحلی که برای رسیدن به نتیجه کار و بازیابی اساسی طی شود آشنا شوید.برای اینکه شما عزیزان بیشتر با نحوه احیای رنگ و بدنه خودرو آشنا شوند، مراحلی از کار را به شما عزیزان ارائه دادیم:

بررسی خودرو و برطرف کردن عیوب رنگ

اولین قدم برای احیای رنگ خودرو، بررسی وضعیت رنگ خودرو و آسیب دیده بودن آن است. در این مرحله وضعیت رنگ خودرو، ایرادات و علل آسیب دیدگی آن بررسی می شود و در صورت ایجاد خط و خش بر روی خودرو یا رنگ افتادن قسمتی از بدنه، فوراً برای احیای رنگ دست به کار شده و رنگ بدنه را یک دست میکنند.

شست و شوی خودرو

بعد از فهمیدن پاسخ سوال احیای رنگ خودرو چیست و آشنایی با مرحله اول، نوبت به مرحله شستشو می رسد. در مرحله شستشو، ماشین با استفاده از مواد شوینده و دستگاه های مخصوص شستشو می شود تا آلودگی های سطحی و آلودگی ها از بدنه پاک شود. یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از رنگ بدنه ماشین شستن آن است.

پولیش کاری خودرو

در مرحله سوم کار با استفاده از پولیش های بدنه خودرو و دستگاه پولیش مخصوص (بافر) می باشد. متخصصین بدنه و رنگ را کاملا جلا می دهند و همچنین با استفاده از پولیش کاری لایه بسیار نازکی از رنگ خودرو آسیب دیده را پاک می کنند و تیرگی و خراش های کم عمقی که نیازی به پولیش ندارند را از بین ببرید.

واکس خودرو

در این مرحله از کار که پس از یافتن پاسخ سوال احیای رنگ خودرو چیست و گذراندن سه مرحله قبلی به آن می پردازیم، بدنه خودرو توسط دیتیلر واکس زده می شود. واکس زدن بدنه خودرو باعث براقیت و زیبا شدن خودرو می شود و همچنین لایه ای محافظ در برابر عوامل مضر برای بدنه خودرو ایجاد می کند.

سرامیک و نانو سرامیک

این مرحله از کار، مرحله اجباری کار نیست و می توانید بعد از زدن واکس کار را تمام کنید، اما بهتر است انجام شود. استفاده از نانو سرامیک روی خودرو یک لایه محافظ بسیار بادوام بر روی بدنه خودرو ایجاد می کند که از ایجاد خط و خش، باقی مانده مایعات روی بدنه و ... جلوگیری می کند.

مراحل احیای رنگ خودرو

قبل از شروع به احیای رنگ خودرو، باید شستشوی تخصصی و کامل انجام دهید. با این کار تمام آلودگی های سطحی و عمیق روی بدنه خودرو و همچنین آلودگی های باقی مانده در گوشه ها، زوایا یا خطوط سطحی که روی بدنه خودرو ایجاد شده اند، حذف می شود. سپس با استفاده از خمیر ساینده، ذرات چسبنده باقیمانده مانند مواد شیمیایی یا قیر را از سطح بدنه خودرو جدا می کنیم.

در صورت عدم رعایت این مرحله، فرآیند ترمیم رنگ به این مواد اجازه می دهد تا به داخل پد نفوذ کرده و به رنگ سایر قسمت ها آسیب برسانند. در مراحل بعد با توجه به مواردی که گفته شد یکی از راه های احیای رنگ خودرو  که انتخاب میشود و بسیار رایج است پولیش خودرو است، هنگام پولیش خودرو از خمیر ساینده و لایه بردار استفاده می شود. پولیش یک فرایند چند مرحله ای است. به طور معمول از پولیش های زبر برای لایه های عمیق استفاده می شود و پولیش های نرم برای از بین بردن اثرات پولیش زبر و دادن درخشندگی به رنگ بدنه استفاده می شود.

معمولاً هنگام احیای رنگ از ضخامت سنج استفاده می شود. برای تعیین سطح لایه برداری و جلوگیری از آسیب سطحی و نازک شدن بیش از حد کلر باید قبل، حین و بعد از اتمام کار از ضخامت سنج استفاده شود. به طور معمول فرآیند پولیش زیر نور هالوژن به طوری که نتیجه کار به وضوح مشخص شود انجام میشود. پس از پولیش کاری بدنه را با ایزوپروپیل الکل و پارچه ای پاک می کنند تا چربی باقی مانده از مواد پولیش پاک شود و کیفیت کار مشخص شود. گاهی اوقات برخی از قطعات نیاز به پولیش مجدد دارند. اگر کار احیای رنگ خودرو به خوبی انجام شود، پس از اتمام کار، رنگ بدنه بسیار براق و درخشان به نظر می رسد.

احیای رنگ خودرو بخشی از جزئیات خودرو است و فرآیندی زمان بر و ظریف است. انجام این کار نیز به مهارت و تجربه بالایی نیاز دارد زیرا کوچکترین اشتباه در احیای رنگ  خودرو می تواند به رنگ بدنه خودرو آسیب برساند. گاهی اوقات پس از بازیابی رنگ بدنه با پولیش، از اتو سرامیک ها برای ایجاد یک لایه نانو سرامیک استفاده می شود که مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش، گرد و غبار، خط و خش سطحی و ... روی رنگ خودرو می شود.

احیای رنگ آفتاب سوختگی خودرو

یکی از مهم ترین موضوعات و مشکلاتی که در رنگ خودروها به خصوص خودروهایی که مدت هاست بر اثر عوامل مختلف آسیب دیده اند به وجود می آید آفتاب سوختگی بدنه خودرو است. آفتاب سوختگی یکی از مشکلاتی است که در پاسخ به این سوال که احیای رنگ خودرو چیست به آن اشاره نشده است، اما ترمیم سوختگی با نظارت یک دیتیلر و با مراحل احیای رنگ خودرو به طور کامل درمان و برطرف می شود.

مزایای احیای رنگ ماشین

فقط دانستن پاسخ سوال احیای  رنگ خودرو چیست کافی نمیباشد و اطلاعات شما باید در مورد کاری که می خواهید انجام دهید یعنی احیای رنگ خودرو کامل باشد. همچنین باید فواید آن را بدانید. برخی از مزایای احیای رنگ خودرو شامل رفع آسیب های بدنه و خراش های عمیق، رفع خراش ها و تیرگی جزئی، رفع آفتاب سوختگی، محو شدن، ایجاد لایه های محافظ و شفاف بر روی بدنه خودرو و ... می باشد.

معایب احیای رنگ خودرو

هر کار و اقدامی در زمینه احیای رنگ خودرو تنها خوب و مفید نیست و همیشه در آن معایبی نیز وجود دارد، این موضوع در مورد احیای رنگ خودرو نیز صدق می کند. دانستن معایب احیای رنگ خودرو و همچنین فواید، نحوه انجام احیای رنگ خودرو، به شما در تصمیم گیری کمک می کند. به طور کلی معایب احیای رنگ خودرو بسیار کمتر از مزایا است و یکی از موارد ممکن است فقط حذف یک لایه رنگ با پولیش باشد که گران  و هزینه بر میباشد، لازم به ذکر است در صورت خرابی و وجود آسیب دیدگی باید به احیای رنگ بپردازید.

کاور محافظ رنگ خودرو

یکی از محصولات جالب در زمینه احیای رنگ خودرو، کاور محافظ رنگ خودرو می باشد. کاور های محافظ رنگ ظاهر و رنگ خودروی شما را بدون استفاده از مواد شیمیایی و رنگها تغییر می دهد. استفاده از کاور محافظ رنگ خودرو، ظاهر خودروی شما را زیبا کرده و بدنه خودروی شما را در برابر آسیب های فیزیکی و مواد شیمیایی مقاوم تر می کند.

احیای رنگ بدنه خودرو در تهران

لکه گیری بدنه خودرو تا اواخر دوره قاجار و پهلوی تا حد زیادی انجام می شد. اما این کار به دلیل اینکه بدون دقت انجام شد نتیجه خوبی نداشت. در آن زمان چیزی به نام شماره رنگ وجود نداشت و به همین دلیل دو رنگ در بدنه خودرو نمایان می شد. اما این روزها و با در دسترس بودن شماره های رنگی می توان ترمیم رنگ خودرو در تهران بدون هیچ تغییری در رنگ خودرو به بهترین شکل ممکن انجام داد. یکی از مهمترین اقدامات در احیای رنگ خودرو در تهران رضایت مشتری است.

زیرا این کار ظاهری و پیش چشم مشتری انجام می شود. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. مراکز مختلفی برای ترمیم رنگ خودرو در تهران وجود دارد که هر کدام دارای ادعای کاری می باشند. در این میان انتخاب یک کارشناس حرفه ای بسیار دشوار است، بنابراین بهتر است نمونه کارهای هر متخصص را بررسی کنید و سپس یک کارشناس حرفه ای را انتخاب کنید. شما عزیزان می توانید برای مشاهده نمونه کارهای مجموعه صافکاری قدیریان به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

بهترین مرکز احیای رنگ خودرو در تهران

همانطور که میدانید یکی از حرفه ای ترین زمینه های تعمیر خودرو، احیای رنگ خودرو است. بدون تجربه و دانش، موفقیت در این صنعت غیر ممکن است. صافکاری قدیریان با تجهیزات مدرن احیای رنگ خودرو آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما می باشد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی با شماره تلفن های درج شده تماس حاصل فرمایید.

هزینه احیای رنگ خودرو

قبل از انجام هر کاری جدا از تحقیقات کامل باید هزینه آن را نیز بدانید، در مورد احیای رنگ خودرو نیز همینطور می باشد و باید قبل از انجام آن و پس فهمیدن اینکه احیای رنگ خودرو چیست به هزینه و قیمت آن توجه کنید. قیمت و هزینه احیای رنگ خودرو به دلیل افزایش و کاهش مداوم قیمت مواد مورد نیاز به طور دقیقا و ثابت قابل ارائه نمی باشد و نمی توان هزینه احیای رنگ خودرو را تعیین کرد، اما خوشبختانه می توانید با مراجعه به سایت صافکاری قدیریان که یکی از بهترین  مراکز احیای رنگ خودرو در تهران می باشد از هزینه احیای رنگ خودرو مطلع شده و برای احیای رنگ خودرو خود اقدام کنید.

در این مقاله با صافکاری قدیریان در خدمت شما بودیم تا اطلاعات لازم را در باره احیای رنگ خودرو به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر صاحب خودرو هستید و این وسیله به یکی از دارایی های شما تبدیل شده است، بهتر است به خوبی از آن مراقبت کنید. احیای رنگ خودرو در یکی از روش هایی است که از طریق آن می توانید رنگ بدنه خودرو خود را بازیابی کنید.

احیای رنگ بدنه خودرو از زمان ظهور صنعت خودروسازی، آسیب های وارد شده به بدنه خودرو را چه به صورت تصادفی و چه عمدی از بین برده و انقلابی عظیم به حساب می آید. رنگ خودرو یک لایه آسیب پذیر است که ممکن است به مرور زمان آسیب ببیند و کیفیت اولیه خود را از دست بدهد. این امر باعث بدتر شدن ظاهر خودرو و در نتیجه احیای رنگ خودرو می شود. منظور احیای رنگ خودرو از بین بردن خطوط و خط و خش رنگ بدنه، لکه های شیمیایی، گرد و غبار و رنگ کدر و نامناسب بدنه است.

این کار به روش های مختلفی قابل انجام است که انتخاب آن به شرایط رنگ خودرو بستگی دارد. لازم به ذکر است انجام فرآیند احیای رنگ خودرو یک کار کاملا تخصصی است که نیاز به مهارت دارد و باید توسط متخصص انجام شود. در غیر این صورت رنگ بدنه خراب شده و به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *