رنگ آمیزی رینگ خودرو چگونه انجام میشود؟ در این مقاله از صافکاری قدیریان میخواهیم نحوه رنگ آمیزی رینگ خودرو را به شما عزیزان توضیح دهیم و در آخر بهترین تعمیرگاه تخصصی که میتواند برای رنگ آمیزی رینگ خودرو به آن مراجعه کنید را بشناسید. صافکاری قدیریان در این راه همراه شما عزیزان می باشد. شما عزیزان می توانید جهت اطلاعات بیشتر درباره پولیش، صافکاری با رنگ و بی رنگ PDR به وب سایت مجموعه قدیریان مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده داخل سایت با مشاورین ما در تماس باشید.

رنگ آمیزی رینگ خودرو

در بیشتر موارد، رانندگان مجبور به رنگ آمیزی رینگ خودروهای خود می شوند. به عنوان مثال، اگر راننده ای دچار تصادف شود و تصادف خودرو به رینگ آسیب برساند، راننده باید رینگ خودرو را برای تعمیر کردن اساسی آن رنگ کند. در غیر این صورت جدا از تصادف و آسیب های دیگر، تعویض رینگ بر خلاف بسیاری از لاستیک ها ضروری نیست و رینگ قدیمی کار خود را انجام می دهد.

اما می توان گفت اکثر دارندگان خودرو به خصوص خودروهای لوکس و گران قیمت رینگ خودروهای خود را به دلیل علاقه و اهمیتی که در ظاهر خودرو نشان می دهند رنگ می کنند. از طرفی برای برخی افراد کیفیت و کارایی رینگ مهم است و این را اساس کار خود می دانند و زحمت رنگ کردن رینگ را به خود ناده  و همان رینگ ساده فابریک کارخانه ای در ماشین را ترجیح میدهند. در این میان برخی معتقدند رینگ ها و لاستیک های پهن باعث افزایش مصرف سوخت خودرو می شود. این موضوع باعث شده برخی از علاقه مندان به رینگ های اسپرت از رنگ آمیزی رینگ خودرو خودداری کنند.

از گذشته تا به امروز، رینگ های موجود در کشور تا حدی تغییر کرده است، زیرا در طول سال ها، اکثر خودروسازان داخلی انواع رینگ و قالپاق پلاستیکی را برای خودروها عرضه می کنند. اما به مرور زمان رینگ ها تغییر کرد و از رینگ های آلومینیومی برای خودروهای داخلی استفاده شد که با رضایت مشتری همراه شد. امروزه رنگ آمیزی رینگ خودرو به شکلی جدید ارائه شده است که با آن می توانید به راحتی به ماشین خود ظاهری اسپرت بدهید.

تغییر رنگ رینگ خودرو

به طور کلی می توان گفت رینگ گرانترین قطعه در بین قطعات مهم خودرو است که تعویض و تغییر مداوم آن کار درست و مقرون به صرفه ای نیست. رینگ ها نقش مهمی در زیباتر شدن خودرو دارند، درخشندگی و زیبایی را به خودرو می دهند، البته در صورت ساییدگی و یا حتی خراشیدگی رینگ ها ظاهر ناخوشایندی به خودرو می دهند که اصلا خوب نیست.

یک راه حل مهم برای جلوگیری از این امر، رنگ آمیزی رینگ خودرو یا پوشاندن و آبکاری آنها با کاور خودرو است. به این ترتیب می توانید هزینه رینگ های اسپرت خود را به حداقل برسانید و با رنگ آمیزی رینگ خودرو به راحتی ظاهر خودروی خود را تغییر دهید. با توجه به هزینه زیاد تعویض رینگ به خصوص در خودروهای لوکس، پیشنهاد می کنیم در صورت خراشیدگی یا آسیب جزئی به رنگ آمیزی رینگ خودرو بپردازید.

نحوه رنگ آمیزی رینگ خودرو

چرخ ها از جمله قطعاتی هستند که جذابیت و زیبایی خودروی شما را دو چندان می کنند. بسته به شرایط محیطی و سایر عوامل، طول عمر رینگ ها بسیار متفاوت است. اگر مدت ها پیش خودرویی خریده اید و فکر می کنید که چرخ ها نیاز به تعویض دارند، سخت در اشتباهید. در صورت استفاده صحیح از رینگ های خودرو، عمر طولانی و ماندگاری بالایی خواهند داشت و به راحتی می توانید رینگ های قدیمی و آسیب دیده را رنگ آمیزی کرده و از رینگ های معمولی به اسپرت تغییر دهید.

تغییر رنگ رینگ خودرو

تغییر رنگ رینگ خودرو

چگونه رینگ را رنگ کنیم؟ معمولا متخصصین صافکاری قدیریان در تهران برای رنگ آمیزی رینگ خودرو مراحل زیر را طی می کنند: ابتدا چرخ ها را از زیر خودرو جدا کنید تا انجام اقدامات لازم آسان شود. سپس با ماده شوینده مخصوص تمامی کثیفی ها و زباله ها از سطح آنها پاک می شود. و با پولیش خراش های ریز و ذرات سرسخت را از بین می برند. قبل از شروع رنگ آمیزی، لبه را با روزنامه یا هر وسیله دیگری بپوشانید تا از لکه دار شدن قسمت های باقی مانده (لاستیک ها) جلوگیری شود.

در مرحله بعد سه مرحله رنگ آمیزی چرخ ها انجام می شود که آخرین مرحله آن شامل پوششی برای محافظت در برابر خراش است. همچنین کالیپرهای ترمز را می توان مطابق با سلیقه شخصی رنگ آمیزی کرد.

مراحل رنگ آمیزی رینگ خودرو

برای فرآیند رنگ آمیزی رینگ خودرو نکات مهمی وجود دارد که قبل از شروع کار باید به آنها توجه کرد:

 در مرحله اول از سمباده 100 درجه استفاده کنید. پس از شستن، اجازه دهید سطح کار خشک شود. یکی از روش هایی که کثیفی و روغن را از رو رینگ پاک میکند تینر است.

در مرحله دوم برای جلوگیری از لکه شدن رینگ هنگام رنگ آمیزی رینگ خودرو، می توانید لبه های لاستیک را با نوار چسب ببندید و از روزنامه روی قسمت آج لاستیک استفاده کنید. در این صورت رینگ دیگر کثیف نخواهد بود.

مراحل رنگ آمیزی رینگ خودرو

مراحل رنگ آمیزی رینگ خودرو

در مرحله سوم برای رنگ آمیزی رینگ خودرو می توانید از بتونه مناسب استفاده کنید. ابتدا داخل و خارج رینگ را بتونه می کنیم. البته سعی کنید این کار را به آرامی انجام دهید، حداقل دو لایه بتونه روی رینگ ها بمالید و 10 دقیقه صبر کنید تا سطح کار کاملا خشک شود.

در مرحله چهارم هنگام شروع رنگ آمیزی رینگ خودرو، به وضعیت کاسه دیسک ترمز فکر کنید. البته برای اینکه سطح کار متعادل و طبیعی با ظاهری جذاب باشد، بهتر است کاسه دیسک ترمز را به رنگ روشن درآورید تا نتیجه کار خوب باشد.

در مرحله پنجم در این مرحله لازم است که یک روکش نقره ای روی سطح رینگ اعمال شود. دو لایه رنگ نقره ای را روی سطح بمالید. ابتدا صبر کنید تا لایه اول خشک شود و سپس شروع به رنگ آمیزی لایه دوم کنید. هنگامی که رنگ نقره ای روی رینگ کاملاً خشک شد، می توانید پوشش پره داخلی را جدا کنید.

در مرحله ششم ایجاد مرز بین دو رنگ باید رعایت شود. هنگام رنگ آمیزی رینگ خودرو مهمترین قسمت ماشین همین قسمت است که دو رنگ دارد. در این مرحله سعی کنید قسمت هایی را که می خواهید مشکی بمانند بپوشانید تا مرز بین دو رنگ کاملا مشخص شود، البته می توانید کمی بتونه بزنید تا رنگ مشکی باقی مانده از مرحله قبل روی سطح آن ریخته نشود.

مزایای رنگ آمیزی رینگ خودرو

رینگ خودرو از آن دسته قطعاتی است که بیشتر در معرض هوای آزاد قرار دارد و احتمال خط و خش و آسیب دیدن بدنه آن بسیار زیاد است. برای رفع این مشکل و جلوگیری از آسیب دیدن رینگ تا حدودی موارد بسیار جذاب و خوبی در بازار وجود دارد.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای جلوگیری از خط و خش و سالم نگه داشتن چرخ های خودرو از کاور های موجود استفاده کنید. یکی دیگر از مزایای رنگ آمیزی رینگ خودرو مقرون به صرفه بودن آن است. بسیاری از افراد تمایل دارند رنگ خودرو را با رنگ رینگ هماهنگ کنند تا ظاهر خودرو را زیباتر کنند. برای این کار فقط رینگ ماشین خود را رنگ کنید و در نتیجه یک رینگ اسپرت داشته باشید.

نکات مهم رنگ آمیزی رینگ خودرو

رینگ های خودرو باید در فضای باز رنگ آمیزی شوند. اگر رینگ را در هوای مرطوب رنگ کنید، رنگ پوست کنده می شود و زمان و هزینه شما بی مورد خواهد بود و در نتیجه زیبایی نهایی آن چیزی نیست که می خواهید. برای رنگ آمیزی رینگ ماشین خود حتما یک صافکار ماهر انتخاب کنید. نکته مهم دیگر در رابطه با ظاهر خودرو این است که اگر خودروی شما ظاهر خوبی داشته باشد قطعا مشتری را جذب کرده و در نتیجه فروش خوبی خواهد داشت. اگر قصد فروش خودرو را دارید پس بهتر است رنگ آمیزی رینگ خودرو را اولین موضوع مهم خود بدانید و آن را رنگ کنید.

بهترین مرکز رنگ آمیزی رینگ خودرو

حال که با رنگ آمیزی رینگ خودرو اشنا شدید بهتر است با بهترین تعمیرگاه که میتواند به راحتی به آن اعتماد کنید و با کمترین هزینه رنگ آمیزی رینگ خودروی خود را به آن ها بسپارید آشنا شوید. صافکاری قدیریان یک تعمیرگاه بسیار ماهر در رنگ آمیزی رینگ خودرو میباشد که شما عزیزان می توانید با توجه به وب سایت صافکاری قدیریان متوجه سابقه کار و کیفیت کار ما شوید.

 جهت رنگ آمیزی رینگ خودرو میتوانید با خیالی آسوده به صافکاری قدیریان مراجعه کنید و یا با شماره های درج شده در وب سایت با مشاوران ما در تماس باشید و مطمئن باشید مشاوران ما بهترین ها را برای شما عزیزان در نظر خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *