صافکاری بدون رنگ چیست؟ چگونه انجام میشود؟ در دنیای امروز خودرو به عنوان یکی از کالاهای سرمایه ای مطرح است. برای اطمینان از اینکه سرمایه شما حفظ می شود و آسیب نمی بیند، باید بسیار بیشتر از هر دارایی دیگری از ماشین خود مراقبت کنید. زیرا خودرو یک وسیله نقلیه است و در هر لحظه امکان تصادف یا آسیب وجود دارد. از طرفی در بازار خرید و فروش خودرو ایران بعد از تصادف اگر خودروی شما رنگ شود قیمت آن کاهش پیدا می کند. تصادف یکی از اجتناب ناپذیر ترین اتفاقات حین رانندگی است. تصادفات همیشه دو طرف دارند: مقصر و مجروح. با این حال، هر دو طرف متحمل ضرر می شوند. پس اگر بهترین راننده دنیا باشید و مسئولیت تصادفات بر عهده شما نباشد، خودروی شما آسیب می بیند. آیا برای این مشکل راه حلی هست؟ باید بگوییم بله، صافکاری بدون رنگ بهترین راه حل است. در ادامه با صافکاری قدیریان همراه باشید تا اطلاعات لازم را به شما عزیزان جهت تعمیرات خودروی خود بدهیم.

صافکاری بدون رنگ چیست؟

قبل از صحبت در مورد صافکاری بدون رنگ، باید با مفهوم خود صافکاری آشنا شویم. صافکاری یکی از شاخه های تعمیرات خودرو است که به تعمیر بدنه و ظاهر خودرو مربوط می شود. بنابراین می توان گفت که صافکاری مجموعه ای از فعالیت هایی میباشد که یک صافکار برای تعمیر و ترمیم بدنه خودروی شما بر روی  ماشین شما انجام می دهد. صافکاری خودرو را می توان به دو دسته اصلی تقسیم کرد:

  • صافکاری با رنگ
  • صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ امروزه یکی از مشاغل مهم و موفق در زمینه خدمات خودرو به شمار می رود و با افزایش تعداد خودروها در کشورها و جاده ها، نیاز زیادی به صافکاری بی رنگ احساس می شود. با توجه به افزایش روزافزون قیمت خودرو و روی آوردن مردم به خرید خودروهای دست دوم، صافکاری بدون رنگ بسیار مهم است. با درک این موضوع که هر گونه لکه، فرورفتگی، یا از بین رفتن رنگ روی بدنه خودرو می تواند ارزش آن را تا حد زیادی کاهش دهد،

صافکاری بدون رنگ چیست؟

صافکاری بدون رنگ چیست؟

این موضوع باعث شده است تا صاحبان خودروها برای جلوگیری از افت شدید قیمت خودرو، خودروهای خود را به یک صافکاری بدون رنگ بسپارند تا با انجام یک صافکاری کامل رنگ، بدنه خودرو مانند روز اول در معرض دید قرار بگیرد و خودرو دچار افت شدید قیمت نشود. صافکاری بدون رنگ یا همان PDR مخفف عبارت Paintless Dent Repair است. هر گونه ضربه و آسیب به بدنه علاوه بر زشت شدن خودروی شما بر سطح ایمنی خودرو شما نیز تاثیر می گذارد. اگر خودرو یا وسیله نقلیه شما به هر دلیلی از جمله تصادف، خروج پارکینگ و غیره آسیب دید، می‌توانید حتی شدیدترین آسیب‌ها و فرورفتگی‌ها را با صافکاری PDR و با روش های صافکاری بدون رنگ با دستگاه یا ابزار ترمیم کنید.

روش های صافکاری بدون رنگ

 صافکاری بدون رنگ  روش های مختلفی دارد. هنگامی که خودروی آسیب دیده خود را به مرکز صافکاری و رنگ  یا مرکز صافکاری بدون رنگ می برید، متخصص صافکاری تعیین می کند که بسته به شکل آسیب و شدت آن از صافکاری بدون رنگ استفاده کند. صافکاری بدون رنگ یا PDR به طور کلی به دو دسته: صافکاری بدون رنگ با ابزار، صافکاری  بدون رنگ با دستگاه تقسیم می شود که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

صافکاری بدون رنگ با دستگاه

 صافکاری بدون رنگ توسط دستگاه و با استفاده از دستگاه های مدرن و به روز مانند هات باکس، چسبی، دستگاه بادگیری و ... انجام می شود. استفاده از این وسایل باعث شده است که بر خلاف صافکاری با رنگ یا صافکاری سنتی، در حین صافکاری هیچ آسیبی به بدنه خودرو شما وارد نشود و قسمت آسیب دیده خودرو شما مانند روز اول بدون هیچ گونه آسیبی باشد.

صافکاری بدون رنگ با ابزار

همانطور که از نام آن پیداست در این روش، صافکاری بر روی خودروی شما  با ابزارآلات مخصوص ​​انجام می شود، ابزارهای این روش میله ها و قلم های مخصوص صافکاری می باشد. این نوع صافکاری بدون رنگ هم از آنجایی که شبیه صافکاری بدون رنگ با دستگاه از زیر شاخه های صافکاری است، هدف آن بازگرداندن خودرو شما به حالت قبلی بدون نیاز به رنگ یا بتونه می باشد.

دستگاه های صافکاری بدون رنگ با دستگاه

هاتباکس: هات باکس وسیله ای دستی است که از گرمای ایجاد شده در اطراف قسمت آسیب دیده خودرو استفاده می کند و باعث می شود که قسمت فرو رفته به حالت عادی خود باز گردد. دستگاه هات باکس این قابلیت را دارد که دما، قدرت و مدت زمان گرمایش را بسته به نوع فلز مانند آلومینیوم، فولاد و یا غیره تنظیم کند. این کار به این صورت است که پس از تنظیم قدرت و مدت زمان، دستگاه را روی قسمت آسیب دیده قرار می دهید و پس از تکرار این کار، قسمت آسیب دیده بدنه به حالت اولیه باز می گردد.

روش های صافکاری بدون رنگ

روش های صافکاری بدون رنگ

میله PDR: میله های PDR یک ابزار ضروری در صافکاری PDR هستند. به این ترتیب، بیشتر کار این روش صافکاری ، یعنی بالا بردن اعضای بدن شما، تنها با استفاده از این ابزار امکان پذیر است. روش کار میله های PDR به این صورت است که صافکار میله ها را به زیر قسمت آسیب دیده هدایت می کند و قسمت فرورفته را با شدت فشار بسیار کم به سمت بالا هل داده و فشار می دهد. به جای اعمال فشارزیاد میتوانید فلز را ماساژ دهید. میله های PDR به سه دسته میله های دم ماهی، میله های چرخشی  و میله های اهرمی تقسیم می شوند.

چسبی: چسبی یکی از ابزارها و دستگاه های پرطرفدار برای صافکاری بدون رنگ PDR است که هم در صافکاری بدون رنگ با دستگاه و هم در صافکاری بدون رنگ با ابزار کاربرد دارد. خود چسبی از دو دستگاه تشکیل شده است که یکی در دسته ابزار PDR و دیگری در دسته دستگاه PDR قرار می گیرد. به این صورت که برای استفاده از چسب ابتدا باید چسبی های قوی مخصوص PDR ​​را با استفاده از دستگاه چسبی که نوعی چسب تفنگی  است ذوب کنید و ابزار تگرگ کش یا تگ های کوچکی را که برای بالا آوردن قری های بزرگ و کوچک استفاده می شود قرار دهید. سپس ابزار تگرگ  کش را به قطعه کار خود بچسبانید و پس از اینکه خوب چسبید و خشک شد آن را برش دهید.

دستگاه بادگیری: مواقعی پیش می آید که پس از تصادف و آسیب به بدنه، ورق فلزی قسمتی از بدنه کشیده یا تغییر شکل می دهد، در آن زمان چون به هیچ وجه و با استفاده از هیچ وسیله و ابزاری قابل تعمیر نیست و نمی توان آن را به حالت اولیه خود بازگرداند، از یادگیری در صافکاری بدون رنگ با دستگاه استفاده می شود تا با گرم کردن و خنک کردن قسمت کش آمده شده، استحکام فلز را بازیابی کند.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

صافکاری بدون رنگ به دلیل مزایای بسیاری که دارد یک روش محبوب برای تعمیر بدنه خودرو است:

مقرون به صرفه است:

صافکاری بدون رنگ نسبت به سایر خدمات پرداخت هزینه کمتری دارد. این به این دلیل است که سریع است و نیازی به رنگ آمیزی ندارد.

شما نیازی به گرفتن بیمه ندارید:

صافکاری بدون رنگ عموماً هزینه کمتری نسبت به کسر بیمه شما دارد. این بدان معنی است که شما نیازی به ادعا نخواهید داشت و حق بیمه شما کم خواهد ماند.

هیچ تغییر رنگی وجود ندارد:

با صافکاری  بدون رنگ، لازم نیست نگران تطابق رنگ باشید. از آنجایی که بدنه خودروی شما پس از ترمیم فرورفتگی ها و رنگ ها بدون تغییر باقی می ماند، نگرانی های کمتری وجود دارد.

مناسب برای تمامی سایزها:

صافکاری بدون رنگ می تواند روی برجستگی ها در هر اندازه، حتی برجستگی های بسیار کوچک کار کند. اما برای فرورفتگی های بزرگتر و کم عمق، جایی که رنگ نمی شکند، بهترین گزینه است. اگر در حین صافکاری خودرو رنگ شما آسیب دیده است، باید رنگ آمیزی نیز انجام دهید زیرا تعمیر صافکاری بدون رنگ امکان پذیر نیست.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

ارزش ماشین شما را حفظ می کند:

آسیب جزئی بدنه می تواند بر ارزش فروش مجدد خودرو شما تاثیر بگذارد. صافکاری بدون رنگ  یک راه عالی برای تعمیر آسیب و حفظ ارزش ماشین شما است. همچنین برای خودروهای قدیمی‌تر که تطبیق رنگ‌ها و پرداخت‌ها ممکن است دشوارتر باشد، ایده‌آل است.

مورد استفاده توسط سازندگان بزرگ خودرو:

صافکاری بدون رنگ معمولا به عنوان یک روش تعمیر در صنعت خودرو استفاده می شود. این مورد توسط سازندگان بزرگ خودرو به عنوان یک تکنیک تعمیر شناخته شده تایید شده است.

صافکاری بدون رنگ نیز می تواند معایبی داشته باشد:

 در اغلب موارد هنگام  صافکاری بدون رنگ باید از لیسه ی زیاد استفاده کرد که سطح بدنه را کمتر از آنچه می خواهیم صاف می کند و در برخی مواقع می توان از پولیش زیاد استفاده کرد که باعث برداشتن یک لایه رنگ از قسمت آسیب دیده می شود. بنابراین همیشه نباید از این روش برای صافکاری بدنه استفاده کرد.

صافکاری درب ماشین بدون رنگ

یکی از مهم ترین قسمت های خودرو که سلامت آن برای صاحب خودرو بسیار مهم است درب خودرو قرار است. اگر درب ماشین خراب شود، نمی توانید سوار ماشین شوید و از ماشین خارج شوید. گاهی ممکن است تصادفات مختلفی در خودرو رخ دهد که در این صورت باید به خدمات صافکاری متوسل شد. بسیاری از مراکز صافکاری شرایط لازم برای صافکاری بدون رنگ در خودرو را ندارند اما مجموعه های معتبر مانند صافکاری قدیریان ظرفیت لازم برای صافکاری بدون رنگ در خودرو را دارند.

صافکاری بدون رنگ گلگیر

گلگیر خودرو همواره یکی از قطعات حساس خودرو به حساب می آمده است که به دلیل موقعیت مکانی خاص خود در معرض بیشترین تصادفات قرار دارد. در شرایط ذکر شده بهتر است افراد به صافکاری بدون رنگ گلگیر توجه بیشتری داشته باشند. توجه داشته باشید که نحوه صافکاری گلگیر بسیار مهم است و تاثیر مستقیمی بر ظاهر خودروی شما خواهد داشت. بنابراین در چنین شرایطی بهتر است با مراکز معتبر صافکاری تماس بگیرید.

صافکاری بدون رنگ دوبل

همانطور که میدانید برخی از قطعات خودرو ممکن است دارای دو ورق باشند. ورق های دوبل از ضخامت بیشتری بهره می برند و مقاومت ضربه ای آنها نیز بیشتر خواهد بود. اما قطعات دوتایی خودرو نیز در هنگام تصادفات مختلف ممکن است دچار آسیب های مختلفی شوند. برخی از مراکز صافکاری به دلیل دوبل بودن قسمت های مختلف خودرو این قطعات را تعمیر نمی کنند اما باید بدانید که در مراکز صافکاری با تجربه و بسیار حرفه ای صافکاری بدون رنگ دوبل به راحتی انجام می شود. برای صافکاری دوبل بی رنگ فقط به تجهیزات مدرن و جدید نیاز است تا این فرآیند به بهترین شکل ممکن انجام شود. شما برای این کار میتوانید به صافکاری قدیریان مراجعه کنید.

صافکاری بدون رنگ دوبل

صافکاری بدون رنگ دوبل

صافکاری بدون رنگ با لیزر

در سال های اخیر همراه با تجهیزات عرضه شده در بازار صافکاری بدون رنگ، دستگاه جدیدی به نام لیزر به بازار عرضه شد. لیزر در واقع شرایط صافکاری بدون رنگ را برای شما بسیار آسان تر می کند. بدیهی است در چنین شرایطی صافکاری خودروی شما با دقت بیشتری انجام می شود و این مشکل در کیفیت صافکاری موثر خواهد بود. با توجه به این شرایط می توانید به مراکزی که صافکاری لیزری انجام می دهند مراجعه کنید. بدیهی است که در چنین شرایطی صافکاری خودروی شما بهتر محقق می شود. توجه داشته باشید که مجموعه ما با داشتن این همه تجهیزات می توان گفت یکی از انتخاب های مورد علاقه مردم است.

افت قیمت صافکاری بدون رنگ

یکی از مشکلات بسیار مهم هنگام صافکاری بدون خودروهای مختلف افت قیمت در هنگام صافکاری است. اگر صافکاری خودرو با رنگ آمیزی همراه باشد، قطعا خودروی شما با افت قیمت مواجه خواهد شد. این کار فروش ماشین شما را دشوار می کند.در چنین شرایطی پیشنهاد می شود از خدمات مجموعه های معتبری مانند ما استفاده شود تا این فرآیند به بهترین شکل ممکن انجام شود. صافکاری قدیریان با تجربه لازم و امکانات روز دنیا می توانند مشکلات خودروی شما را بهتر حل کنند.

تاثیر صافکاری بدون رنگ بر روی قیمت خودرو

صافکاری بدون رنگ یکی از کارهایی است که می توان برای تعمیر بدنه خودرو انجام داد اما در هنگام فروش باعث کاهش قیمت خودرو نمی شود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می خواهید خودروی خود را بفروشید، اما خودروی شما دارای فرورفتگی هایی است، قطعا قیمت خودروی شما کاهش می یابد، پس کاری که باید انجام دهید این است که به تعمیرگاه بروید و آن فرورفتگی ها را تعمیر کنید . اگرچه ممکن است شخصی که این کار را برای شما انجام می دهد بی احتیاطی کرده و کار را به هم ریخته باشد، اما توجه داشته باشید که در شهر تهران تعمیرگاه هایی وجود دارد که می توانند بدون این کار را  بدون ذره ای معلوم شدن برای شما انجام دهند.

قیمت صافکاری بدون رنگ

همانطور که میدانید ماشین های زیادی در ایران وجود دارد که هر کدام ممکن است تصادف کنند. قیمت صافکاری بدون رنگ برای هر یک از این خودروها به مسائل مختلفی از جمله مدل خودرو، شدت تصادف و ... بستگی دارد. بنابراین تعیین قیمت دقیق قبل از مشاهده خودرو امکان پذیر نیست. در حال حاضر مراکز زیادی در نقاط مختلف شهر تهران در زمینه صافکاری بدون رنگ خدمات ارائه می دهند. در این بین برخی از مجموعه های شناخته شده مانند صافکاری قدیریان به دلیل کیفیت بالا محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

صافکاری بدون رنگ در تهران

صافکاری قدیریان گروهی با سابقه در زمینه صافکاری و نقاشی بدنه است که نمونه های موفقی از نقاشی روی بدنه را در کارنامه خود دارد. این مجموعه با استفاده از جدیدترین روش های صافکاری بدون رنگ، خدمات صافکاری  را ارائه می دهد. برای اطلاع از سایر خدمات می توانید با کارشناسان صافکاری قدیریان تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر درباره تعمیرات بدنه خودرو، صافکاری بدون رنگ خودرو و... میتوانید به وب سایت صافکاری قدیریان مراجعه کنید و با با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *