مرکز صافکاری و نقاشی قدیریان

لیسه گیری خودرو

مشاوره رایگان
مشاهده نمونه کارها

در این مقاله از صافکاری قدیریان میخواهیم درباره لیسه گیری خودرو اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم که بدانید برای لیسه گیری خودرو باید چه کاری انجام داده و به چه متخصص و تعمیرگاهی مراجعه کنید. برای یک ماشین جدید هیچ چیز بدتر از خط و خش روی بدنه نیست. خراشیدن خودرو احساس بدی دارد و باعث می شود برخی افراد به روش هایی مانند لیسه گیری خودرو متوسل شوند. کارشناسان لیسه گیری خودرو به کسانی می گویند که متخصص  لیسه گیری هستند و می توانند ماشین شما را شبیه روز اول کنند. ما در این مقاله توضیح می دهیم که لیسه گیری چیست و چگونه انجام می شود.

لیسه گیری خودرو چیست؟

اگر ماشین شما دارای خراش عمیق است، باید از لیسه گیری خودرو استفاده کنید. این عمل که معمولا با پولیش همراه است، راهی عالی برای رفع خراش های عمیق و بازگرداندن زیبایی به بدنه خودرو است. در روش لیسه گیری خودرو ابتدا محل خراشیده شده با کمک مواد شوینده مخصوص به خوبی شسته و تمیز می شود. سپس بدنه (در صورت لزوم) گچ بری و رنگ آمیزی می شود. پس از اتمام کار باید اضافات و لکه های رنگ از بدنه پاک شود که به آن لیسه گیری خودرو می گویند. 

هزینه لیسه گیری خودرو

این که لیسه گیری خودرو چقدر برای شما هزینه دارد به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی مانند نوع و مدل خودرو، عمق و رنگ خراش و ناحیه خراشیده شده. اگر لیسه گیری خودرو حرفه ای انجام شود قیمت خودرو زیاد افت نمی کند. بنابراین، همانطور که قبلاً گفتیم، باید بهترین متخصص را در شهر خود پیدا کنید. شما عزیزان میتوانید با خیالی آسوده برای لیسه گیری خودرو خود به صافکاری قدیریان مراجعه کنید.

بهترین زمان لیسه گیری خودرو

بهترین زمان برای لیسه گیری خودرو بعد از وقوع تصادف است زیرا رنگ روی بدنه هنوز سالم است و کاملاً پاک نشده است. وقتی تصادف می کنید، باید سریع به مکانیکی بروید تا مشکل را حل کنید. زیرا هر چه خراش های عمیق تر روی بدن باقی بماند، احتمال گسترش آن بیشتر می شود.مراحل انجام لیسه گیری خودرو:

ابتدا نقاط آسیب دیده ای که نیاز به لیسه گیری خودرو دارند شناسایی می شوند. این کار باید توسط متخصص انجام شود.

نقاط هدف با مواد شوینده مخصوصی که برای لیسه گیری خودرو طراحی شده اند شسته می شوند.

بدنه خودرو در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد تا عمق و وسعت خراش مشخص شود.

با در نظر گرفتن کد رنگ خودرو (کد رنگ کارخانه)، محل خراشیده شده با رنگ پر می شود. سپس در صورت نیاز عملیات گچ کاری نیز انجام می شود.

پس از انجام این مراحل باید منتظر بمانید تا رنگ و بتونه خشک شود و جذب بدنه شود. سپس عملیات لیسه گیری خودرو را شروع می کنند.

قسمت های اضافی و کدر رنگ با کاردک نرم پاک می شود و سپس با کمک واکس بدنه و پولیش رنگ خودرو زیبا و یکدست می شود.

بهترین مرکز لیسه گیری خودرو در تهران

برای انتخاب بهترین مرکز خدمات لیسه گیری خودرو در تهران از نکات زیر استفاده کنید:

  • ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید و مراکز خدمات لیسه گیری خودرو را بررسی کنید. می توانید از وب سایت ها و رسانه های اجتماعی برای صحبت در مورد کیفیت استفاده کنید.
  • درباره خدمات مشتری و نظرات بیشتر بیاموزید.
  • اطمینان حاصل کنید که مرکز خدمات از تجربه و دانش لازم در زمینه لیسه گیری خودرو برخوردار است.
  • بررسی کنید که مرکز مورد نظر می تواند تمام خدمات مورد نیاز شما را ارائه دهد. این خدمات شامل لیسه گیری خودرو نظافت، تعویض روغن موتور، تعمیرات جزئی و سایر خدمات مربوط به خودرو می باشد.
  • مقایسه قیمت و هزینه خدمات مراکز مختلف را در نظر بگیرید، اما در نظر داشته باشید که هزینه تنها عامل تعیین کننده نیست و کیفیت خدمات من را نیز در نظر بگیرید. لازم به ذکر است مراقب قیمت های بسیار بالا و بسیار پایین باشید.

معایب لیسه گیری خودرو

اگر خراش های روی بدنه عمیق باشد و لیسه گیری خودرو با گچ کاری همراه باشد، ضخامت کل بدنه اندکی کاهش می یابد. این مشکل می تواند ضریب ایمنی را برای مسافران کاهش دهد و قیمت خودرو را پایین بیاورد.

بعد از لیسه گیری خودرو باید چه کاری کرد؟

بعد از لیسه گیری خودرو  کار هنوز تمام نشده است، زیرا در این مرحله رنگ محل خراشیده شده با رنگ بدنه سازگاری ندارد. بنابراین در این مرحله باید از پولیش یا واکس بدنه استفاده شود. پولیش نیز باید توسط متخصص انجام شود. به طور معمول، شخصی که لیسه گیری خودرو را انجام داده است، پولیش را نیز اعمال می کند.

آیا لیسه گیری خودرو جزو رنگ است؟

اگر لیسه گیری خودرو با گچ بری همراه باشد (که نشان می دهد خراش عمیق بوده است) لیسه گیری به عنوان رنگ آمیزی محسوب می شود. اگر عمق خراش کم باشد، معمولاً با رنگ خشک ثابت می شود؛ در این صورت لیسه گیری خودرو بخشی از نقاشی محسوب نمی شود. یک لیسه گیر خودرو متخصص باید سطح عمق خراش را تشخیص دهد.

آیا لیسه گیری خودرو باعث افت قیمت خودرو می شود؟

شاید برای شما هم سوال باشد که آیا لیسه گیری خودرو باعث افت قیمت خودرو می شود؟ در ایران خودرو یک سرمایه محسوب می شود و برای افراد افت قیمت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در پاسخ باید گفت که میزان افت قیمت خودرو کاملا وابسته به خراشی است که بر بدنه خودرو شما وارد شده است. بنابراین در مورد این موضوع می بایست یک متخصص نظر دهد.

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو رنگ متالیک

لیسه گیری خودرو رنگ متالیک نسبت به رنگ های رایج سخت تر است و شخصی که این نوع رنگ را لیسه گیری می کند باید در صافکاری و رنگ آمیزی دانش، مهارت و تجربه داشته باشد. تطبیق رنگ متالیک خودرو دشوارتر از رنگ معمولی است. اگر رنگ خودروی شما متالیک است پیشنهاد میکنیم عملیات لیسه گیری خودرو را به پولیش کار یا نقاش متخصص  بسپارید. سخت تر از هر رنگ فلزی نقره ای متالیک است. لیسه گیری خودرو رنگ نقره ای متالیک فقط با بهترین صافکار و با مواد و دستگاه های خاص قابل انجام است. شما میتوانید برای لیسه گیری خودرو با رنگ متالیک به صافکاری قدیریان مراجعه نمایید.

لیسه گیری خودرو رنگ صدفی

رنگ صدفی بدنه از آن دسته رنگ هایی است که به راحتی پاک نمی شود و لیسه گیری خودرو همرنگ بدنه اصلی دشوار است. لیسه گیری خودرو رنگ صدفی فقط توسط استادکاران می تواند تمیز و بی نقص انجام شود.برای این کار میتوانید به صافکاری قدیریان مراجعه کنید.

قلم گیری خودرو

قلم گیری خودرو نیازی به رنگ و فیلر ندارد و فقط برای خط و خش های سطحی و اولین لایه استفاده می شود. در این روش ابتدا محل خراشیده شده شسته می شود سپس خراش ها کشیده شده و با خودکاری که با کد رنگ خودرو همخوانی دارد پوشانده می شود. بالاخره بدنه خودرو با پولیش و واکس زدن صاف است.

تفاوت لیسه گیری خودرو با قلم کاری

در ادامه می خواهیم به تفاوت های لیسه گیری خودرو با قلم کاری خودرو بپردازیم:

  • لیسه گیری خودرو می تواند خراش های ایجاد شده روی بدنه خودرو را از بین ببرد و هیچکس آنها را تشخیص ندهد، اما قلم گیری  به راحتی قابل تشخیص است.
  • فرآیند لیسه گیری خودرو معمولاً زمان زیادی می برد، در حالی که فرآیند حبس بسیار سریع انجام می شود.
  • قلم گیری برای خراش های سطحی استفاده می شود، در حالی که لیسه گیری خودرو برای از بین بردن خراش های عمیق استفاده می شود.
  • هزینه خدمات لیسه گیری خودرو بیشتر است زیرا به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.
  • لیسه گیری خودرو ماندگاری بیشتری دارد و در اثر شستشو، پولیش و ... از بین نمی رود.
  • یک نفر می تواند ماشین را به راحتی قلم گیری کند اما برای لیسه گیری خودرو ماشین باید به متخصص مانند صافکاری قدیریان مراجعه کرد.
  • ابزارهای مختلفی برای لیسه گیری خودرو مورد نیاز است، در حالی که فقط از یک خودکار مخصوص برای  قلم گیری استفاده می شود.
لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو

لیسه گیری خودرو و رنگ چه تفاوتی دارند؟

همانطور که اشاره کردیم لیسه گیری خودرو برای از بین بردن خراش های کوچک استفاده می شود. اگر عمق و عرض خطوط و خراش ها کم باشد، رنگ آمیزی لازم نیست. اما رنگ کاری یک روش سنتی است که در آسیب های اساسی و جدی استفاده می شود. رنگ هر قسمت از خودرو قیمت آن را پایین می آورد. برای اطلاع بیشتر از قیمت رنگ خودرو به صافکاری قدیریان مراجعه کنید.

لیسه گیری خودرو به صورت لیزری چگونه است؟

نوع دیگری از لیسه گیری خودرو که در این قسمت به شرح آن می پردازیم لیسه گیری خودرو لیزری است. روشی جدید و ابتکاری که فقط در برخی مراکز تخصصی انجام می شود. وقتی در اثر تصادف، کارشناسان تشخیص می‌دهند که خودرو دچار آسیب رنگ شده است، از این روش استفاده می‌کنند. به لطف استفاده از ابزارهای تخصصی، لیسه گیری خودرو لیزری بسیار دقیق است و هیچ خط و خش بر جای نمی گذارد. همچنین به دلیل ظرافت فوق العاده ای که دارد کمترین تاثیر را در کاهش قیمت وسیله نقلیه شما دارد. البته لازم به ذکر است که این روش جدید در مقایسه با سایر روش های صافکاری هزینه بیشتری دارد، اما همچنان ارزش آن را دارد که لیسه گیری خودرو خود را به مرکز تعمیراتی که تخصص در لیسه گیری خودرو لیزری دارند بسپارید.

اکنون که با مفهوم لیسه گیری خودرو و مراحل آن آشنا شدید، می دانید که این روش می تواند خراش های عمیق را از بین ببرد. اگر رنگ بدنه خودروی شما هنوز دست نخورده است و فقط چند خط و خش عمیق دیده است، از آن غافل نشوید بی توجهی به این مشکل می تواند خراش را بدتر کند، به بدن آسیب برساند و هزینه بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. از خدمات لیسه گیری خودرو در اسرع وقت استفاده کنید تا کار به مرحله ریزش رنگ و رنگ آمیزی مجدد نرسد. شما عزیزان می توانید به صافکاری قدیریان اعتماد کرده و لیسه گیری خودرو خود را به ما بسپارید تا با بهترین متخصصان لیسه گیری خودرو در تهران آشنا شوید. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت صافکاری قدیریان مراجعه کرده و یا با شماره ما تماس بگیرید.