برای اینکه خودروی خود را برای تعمیر بدنه به تعمیرگاه ببرید،  بهتر است کمی با مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ آشنا شوید. صافکاری بدون رنگ یکی از روش های صافکاری است که کار هر تعمیرکاری  نیست و برای اینکه بتوانید با این روش بدنه آسیب دیده خودرو خود را تعمیر کنید باید خودرو خود را به یک صافکاری مطمئن  ببرید. یک مرکز صافکاری باید با استفاده از ابزارهای مدرن و دستگاه های PDR صافکاری بدون رنگ را انجام دهد.

صافکاری بدون رنگ چیست؟

قبل از آشنایی با مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ، بهتر است کمی در مورد صافکاری بدون رنگ اطلاعات کسب کنید.. PDR که مخفف عبارت Paintless Dent Removal است، یک روش جدید برای صافکاری و تعمیر بدنه خودرو است که اولین بار در سال 1931 توسط اسکار فلایگ اختراع شد، اما هیچکس تا سال 1951 از این روش استفاده نکرد. تا اینکه کارمند مرسدس بنز ، این روش صافکاری را امتحان کرد . شهرت این صافکاری از آلمان به کشورهای دیگر مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس، ژاپن و ... راه یافت و در اوایل دهه 1990 ایران هم از آن استفاده نمود. روش صافکاری بدون رنگ روشی است که در آن صافکار با استفاده از ابزار و ماشین آلات خاصی مانند میله های PDR، دستگاه هات باکس، دستگاه قالب بادگیری، چسب و ... آسیب های وارد شده به بدنه شما را برطرف می کند و ماشین شما بدون نیاز به رنگ کاری مانند روز اول میشود.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

همه چیز در این دنیا مطلقاً خوب یا بد نیست، بلکه مزایا و معایب خود را دارد. صافکاری بدون رنگ یا PDR نیز از این قاعده عقب نمانده است و دارای مزایا و معایبی است . شما که قصد ترمیم بدنه خودرو خود را دارید باید مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ بدانید تا بهترین تصمیم را بگیرید که آیا باید از این روش استفاده کنید یا نه. در این قسمت از مقاله برخی از این مزایا و معایب را برای شما عزیزان توضیح داده ایم:

به طور کلی، وقتی صحبت از مقایسه مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ می شود، مزایای صافکاری بدون رنگ بیشتر از معایب آن مطرح می شود. به همین منظور ابتدا در مورد مزایای صافکاری بدون رنگ صحبت می کنیم و به شما میگوییم که چرا باید به جای صافکاری سنتی از روش صافکاری بدون رنگ استفاده کنیم.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

مزایای صافکاری بدون رنگ

حفظ ارزش قیمت خودرو: اگر از روش سنتی صافکاری یا صافکاری با رنگ برای ترمیم بدنه آسیب دیده خودروی خود استفاده می کنید، صافکار مجبور به رنگ آمیزی ماشین شما می شود که باعث کاهش ارزش مادی ماشین شما خواهد شد. این در صورتی است که با روش صافکاری بدون رنگ، با توجه به اینکه خودروی شما تحت هیچ شرایطی نیاز به رنگ شدن ندارد، ارزش مادی آن کاهش نیافته و اصطلاحاً قیمت آن کاهش پیدا نمیکند.

سازگار بودن با محیط زیست: بر خلاف روش صافکاری سنتی که در آن صافکاراز رنگ ها و مواد شیمیایی مانند بتونه یا فیلرهای تعمیر بدنه خودرو استفاده میکند، در روش صافکاری بدون رنگ، صافکار ازهیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی کند و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

قابل تعمیر بودن انواع خودرو: یکی از مزایای بزرگ صافکاری بدون رنگ این است که فرقی نمی کند در بدنه ماشین شما از چه فلزی استفاده شده باشد، آهن یا آلومینیوم، ماشین شما ایرانی یا خارجی هم باشد روش صافکاری بدون رنگ روی تمامی خودروها و هر نوع فلزی قابل استفاده است.

رفع انواع آسیب های بدنه: در صافکاری بدون رنگ فرقی نمی کند که آسیب وارد شده به خودروی شما کوچک باشد یا بزرگ، آسیب به صندوق عقب یا کاپوت وارد شده یا جای دیگر ، صافکار می تواند از این روش برای ترمیم تمامی آسیب ها به کمک ابزارهای پی دی آر استفاده کند.

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ

معایب صافکاری بدون رنگ

ما برخی از مزایای صافکاری بدون رنگ را بررسی کرده ایم و می گوییم که آنها بیشتر از جنبه های منفی آن هستند. اما این بدان معنا نیست که صافکاری بدون رنگ یک روش ایده آل است و هیچ معایبی ندارد. صافکاری بی رنگ مانند همه چیز در این دنیا دارای معایبی است و وقت آن است که معایب را از ناحیه مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ بیان کنیم که برخی از آنها در قسمت زیر ذکر شده است.:

احتمال شدید تر شدن آسیب بدنه: اگر برای تعمیر بدنه خودرو خود به یک مرکز صافکاری مراجعه می کنید، جایی که تکنسین ها یا صافکار دانش و مهارت کافی برای انجام DDR ندارند، ممکن است به جای رفع آسیب به بدنه خودرو، ناخواسته آن را تمدید کنند. و این سبب می شود  خسارت بزرگتر شود.

وقت گیر بودن صافکاری بدون رنگ

عدم انجام پی دی آر بر روی قسمت های از قبل رنگ شده

استفاده نکردن از پی دی آر در برخی دیگر از قسمت های خودرو

نتیجه گیری

به طور کلی، ما کمی در مورد صافکاری بدون رنگ و همچنین مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ  صحبت کرده ایم تا شما را با آن آشنا کنیم،. همانطور که در مورد صافکاری بدون رنگ ، با توجه به اینکه مزایا و معایب خود را دارد صحبت شد ، می توان نتیجه گرفت که در مجموع بسیار توصیه می شود و بهترین راهکار برای بدنه خودروی شما عزیزان میباشد. اگر خدای ناکرده روزی خودروی شما دچار تصادف شد و بدنه آن آسیب دید، این مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ را در نظر داشته باشید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام روش برای شما و خودرویتان برای ترمیم آسیب های ناشی از تصادف بهتر است.

اگر قصد استفاده از روش صافکاری بدون رنگ را دارید پیشنهاد می کنیم از وب سایت صافکاری قدیریان دیدن فرمایید. علاوه بر ارائه اطلاعات مفید در زمینه مزایا و معایب صافکاری بدون رنگ، خدمات صافکاری بدون رنگ را نیز با استفاده از مجرب ترین و مجرب ترین صافکار های تهران ارائه می دهند. ارائه خدمات از قبیل کارشناس خودرو و .... را به شما عزیزان ارائه میدهیم

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *