پولیش ماشین با دستگاه چگونه انجام میشود؟ انواع دستگاه پولیش ماشین و روش های آنها را بشناسید. مجموعه قدیریان قصد دارد برای شما عزیزان موضوع پولیش ماشین با دستگاه را به طور گسترده توضیح دهد. شما میتوانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را درباره پولیش ماشین با دستگاه و بهترین مرکز صافکاری و پولیش ماشین را بشناسید. جهت مشاوره رایگان جهت پولیش ماشین با دستگاه میتوانید با شماره های درج شده در وب سایت مجموعه قدیریان در تماس باشید.

پولیش ماشین با دستگاه 

پولیش ماشین با دستگاه معمولاً سریعتر است و نتایج بهتری به همراه دارد. اما شرط به دست آوردن چنین نتیجه ای استفاده از یک پد پولیش با زبری مناسب است. برای پولیش ماشین با دستگاه، می توانید بد را در مایع فرو کنید. اما نیازی به خیس کردن آن نیست. پس از این کار باید دستگاه را به بدن خود نزدیک کرده و به آرامی حرکت دهید تا خراش در یک ناحیه از بین برود. 

یکی از بهترین راه ها برای مراقبت از رنگ خودرو، پولیش ماشین با دستگاه  است. با پولیش ماشین می تواند زیبایی ماشین را افزایش دهد و این روش به طولانی شدن رنگ نیز کمک می کند. اگر توجه کرده باشید، برخی از خودروها رنگ های بسیار براقی دارند که حس بسیار خوبی را القا می کند. این خودروها در واقع پولیش می شوند تا زیبایی و دوام رنگ خود را افزایش دهند و شما به راحتی می توانید این را از تفاوت آنها با سایر خودروها تشخیص دهید. برای پولیش ماشین با دستگاه باید مراحل زیر طی شود:

اطلاعات بیشتر: ایا پولیش برای ماشین ضرر دارد؟

  • ماشین را در فضای بسته با دمای مناسب پارک کنید.
  • سطح مورد نظر را بشویید و خشک کنید.
  • پس از تهیه مواد پولیش و پد مناسب، پد پولیش را کمی خیس کرده و روی دستگاه نصب کنید. سپس مقداری پولیش خودرو را روی پد یا بدنه بریزید.
  • دستگاه را در حالت بیکار روشن کنید و به طور یکنواخت روی سطح بدنه حرکت دهید. برای جلوگیری از آسیب رساندن به رنگ قاب، فشار زیادی به دستگاه وارد نکنید.
  • در نهایت، مواد باقیمانده از سطح بدنه را با یک دستمال نرم و تمیز پاک کنید.

از آنجایی که مواد پولیش حاوی رنگدانه هایی است که با نوع رنگ خودرو همخوانی دارد، نوع پولیش مشکی با سفید متفاوت است و در هنگام خرید پولیش باید به این نکته توجه کرد.

 

انواع دستگاه پولیش ماشین

پولیش ماشین با دستگاه به روش های مختلفی انجام می شود. در قسمت زیر سه دستگاه مهم پولیش را بیان کرده ایم:

دستگاه پولیش روتاری

در این روش دستگاه پولیش خودرو مشابه دستگاه فرز عمل می کند با این تفاوت که به جای سنگ ساینده از پد پولیش استفاده می شود. پایه پد پولیش روتاری حول یک نقطه مرکزی می چرخد و سرعت آن را می توان با استفاده از دیمر تنظیم کرد.

دستگاه پولیش اوربیتال

این دستگاه پایه پد پولیش را به لرزه در می آورد. بنابراین قدرت لایه برداری این دستگاه کمتر از مدل روتاری است.

اطلاعات بیشتر: هزینه پولیش ماشین در 1403

دستگاه پولیش DA

دستگاه پولیش da پایه پد  را هم با چرخش و هم با لرزش حرکت می دهد و یکی از جدیدترین دستگاه های پولیش بدنه خودرو به حساب می آید.

عوارض پولیش ماشین با دستگاه

پولیش نوعی لایه بردار رنگ خودرو است. بنابراین، تکرار چند بار این کار می تواند عواقب جدی برای رنگ خودرو داشته باشد:

  • مات شدن رنگ مات
  • امکان سوختن رنگ بدنه هنگام پولیش با دستگاه
  • افزایش احتمال زنگ زدگی روی بدن
  • کاهش درخشندگی بدنه برای خودروهای فلزی
  • نازک شدن یا از بین رفتن لایه محافظ در وسایل نقلیه با رنگ فلزی
  • کاهش ماندگاری رنگ بدنه

انواع دستگاه پولیش ماشین

نحوه پولیش ماشین با دستگاه

کار با دستگاه پولیش نیاز به مهارت خاصی دارد. با این حال، پس از چندین بار استفاده از آن، به راحتی نحوه کار با دستگاه را یاد خواهید گرفت. اگرچه این کار چندان پیچیده و تخصصی به نظر نمی رسد، اما بهتر است به نکات زیر توجه شود:

  1. ابتدا باید مواد و ابزار لازم را تهیه کنید. کمی پولیش را روی یک پد نرم یا پد پوست گوسفند بمالید. در این مرحله پد را کمی خیس کنید. نیازی به خیس کردن کامل پد نیست.
  2. پد را با مقدار کمی پولیش روی پد مالیده و پد را آغشته به پولیش کنید. با استفاده از دستگاه نیازی به زدن پولیش روی بدنه خودرو ندارید. کافی است پد را با پولیش اشباع کنید.
  3. دستگاه را به بدنه خودرو نزدیک کنید. دستگاه را با سرعت کم روشن کرده و در قسمت مورد نظر قرار دهید. به دستگاه فشار وارد نکنید. زیرا فشار زیاد به دستگاه باعث کم رنگ شدن رنگ خودرو می شود.
  4. دستگاه را به صورت طولی حرکت دهید، مشابه حرکات پولیش دستی. تا زمانی که خط و خش از بین نرود، دستگاه را از روی قاب خارج نکنید. به حساس ترین قسمت های بدنه خودرو فشار کمتری وارد کنید.

نکات استفاده از دستگاه پولیش ماشین

اطمینان حاصل کنید که مواد پولیش را انتخاب کرده اید که با رنگ ماشین شما مطابقت داشته باشد. مواد پولیش در واقع دارای رنگدانه هایی هستند که با رنگ خاصی مطابقت دارند.

پولیش خودرو با دستگاه قابل استفاده برای خودروهای نو، خودروهایی که دچار تصادف جزئی شده اند، خودروهای با رنگ مات و خودروهای با رنگ سوخته.

نکات استفاده از دستگاه پولیش ماشین

مواظب باشید هنگام پولیش ماشین با دستگاه، رنگ را زیاد فشار ندهید. زیرا باعث لایه برداری بیش از حد و آسیب به رنگ می شود.

دو نوع مواد پولیش زبر و نرم وجود دارد که بسته به عمق خطوط و خط و خش ماشین باید یکی را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که پولیش ماشین با دستگاه روشی دائمی نیست و لازم است حداقل هر از چند گاهی این کار را تکرار کرد تا رنگ خودرو براق و زیبا بماند.

هزینه پولیش خودرو با دستگاه

اگر با بازار خودرو آشنایی داشته باشید یا با راهنمای خرید و فروش خودرو مشورت کنید، می دانید که فروش خودرو با خط و خش کار سختی است و خریدار علاقه چندانی به خرید خودرویی با چنین عیب و نقصی ندارد. وجود خط و خش های سطحی روی بدنه باعث کاهش قیمت خودروی دست دوم و یافتن خریدار مناسب برای آن می شود. حتی استفاده از روکش سرامیکی خودرو نیز در این موارد کارایی چندانی ندارد و فقط باید از پولیش خودرو برای رفع خراش های سطحی و آسیب جزئی رنگ بدنه استفاده کرد. قیمت پولیش ماشین با دستگاه را میتوانید در وب سایت مجموعه قدیریان مشاهده کرده و یا با مشاوران ما در تماس باشید.

شما عزیزان می توانید جهت اطلاعات بیشتر درباره پولیش ماشین با دستگاه به وب سایت مجموعه قدیریان مراجعه کنید و یا برای مشاوره رایگان به شماره های درج شده در وب سایت مراجعه کنید و با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *