صافکاری به روش ساکشن چگونه انجام میشود؟ صافکاری به روش ساکشن یکی از مراحل مهم در تعمیرگاه ها، صافکاری و یا در فرآیند رنگ آمیزی خودرو می باشد. به این نوع صاف کار، صافکاری مکش نیز می گویند. اگر صافکاری معمولی روی خودروهای لوکس انجام دهید، قیمت خودرو کاهش می یابد. این روش راه خوبی است علاوه بر اینکه باعث کاهش هزینه خودرو نمی شود صافکاری بدون رنگ انجام می شود.

علاوه بر این، این روش هزینه کمتری دارد و زمان کمتری را از شما می گیرد. شما عزیزان میتوانید به وب سایت صافکاری قدیران مراجعه کنید و درباره صافکاری با انواع روش های مختلف مانند صافکاری به روش ساکشن اطلاعات کسب کنید و خودروی خود را برای صافکاری خودرو به روش ساکشن به تعمیرگاه ما بیاورید.

صافکاری به روش ساکشن

آسیب دیدن بدنه خودرو در هر شرایطی بسیار آزاردهنده است. این بر زندگی صاحب خودرو تاثیر می گذارد. سال ها پیش، از تکنیک های ساده ترمیم برای صافکاری و رنگ آمیزی بدنه آسیب دیده خودرو استفاده می شد. این روش ها نیز به راحتی قابل تشخیص بودند. اما امروز به سراغ روش های جدید و حرفه ای تری رفته ایم. صافکاری به روش ساکشن یا صافکاری با دستگاه مکش یکی از انواع مدرن صافکاری است. این روش بیشتر برای خودروهای گران قیمت و لوکس استفاده می شود.

در این کلمه مکش به معنای مکیدن و کشیدن است. اما زمانی که از صافکاری و تعمیر بدنه خودرو صحبت می کنیم، استفاده از دستگاه ساکشن برای صافکاری بخش فرو رفته و قر شده خودرو بسیار مناسب است. با ایجاد خلاء، فشار منفی ایجاد می کند و قسمت فرو رفته بدنه خودرو را در جهت مخالف (یعنی به بیرون) می کشد. به این ترتیب فرورفتگی های روی خودرو از بین رفته و لایه بدنه به جای خود باز می گردد. برای برگرداندن فرورفتگی خودرو به محل اصلی خود از دو دستی و یک ابزار استفاده می شود که اگر فرورفتگی به صورت دستی قابل تنظیم باشد.

اطلاعات بیشتر: صافکاری تخصصی کاپوت خودرو

این کار به صورت دستی انجام می شود و در حالت دوم اگر فرورفتگی روی قسمت هایی از خودرو باشد که به صورت دستی قابل تنظیم نیست. به عنوان یک در خودرو را می توان با استفاده از روش مکش تعمیر کرد. صافکاری با دستگاه مکش، لایه بدنه را به صورت کاملا طبیعی به جای خود برمی گرداند.

مراحل صافکاری به روش ساکشن

در مرحله اول صافکاری به روش ساکشن ، باید کلاهک مکنده خودرو باید به درستی در قسمت فرو رفته یا به اصطلاح فرو رفته بدنه خودرو قرار گیرد. لطفا توجه داشته باشید که تنظیم کلاهک در قسمت صحیح بسیار مهم است و باید به درستی تنظیم شود، در غیر این صورت ممکن است قسمت های صاف خودرو دچار فرورفتگی شود.

صافکاری به روش ساکشن

صافکاری به روش ساکشن

در مرحله دوم صافکاری به روش ساکشن، پس از نصب کلاهک دستگاه مکنده خودرو، قسمت فرورفته با ایجاد خلاء به بیرون کشیده شده، وضعیت آن بهبود یافته و صاف می شود. دقت کنید که هوای داخل دستگاه کاملا خارج شده باشد و مانند بادکش به سمت مشخص شده بچسبد.

 در آخرین مرحله صافکاری به روش ساکشن، از چکش و ابزار صافکاری برای تنظیم دقیق قطعه معیوب استفاده کنید. در صورتی که در این مرحله آسیب به حدی باشد که خطر ریزش و خرد شدن رنگ بدنه وجود داشته باشد. شما باید از مواد نگهدارنده رنگ استفاده کنید. اما اگر صافکار نتواند رنگ را حفظ کند، در نهایت با محو شدن رنگ مواجه خواهیم شد و به ناچار همان قسمت بدنه رنگ می شود.

صافکاری بدون رنگ به روش ساکشن

قبل از اینکه به بحث صافکاری بدون رنگ به روش ساکشن  بپردازیم، بهتر است به یکی از سوالات متداول شما عزیزان پاسخ دهیم. خیلی ها در این مورد سوال می پرسند که صافکاری بدون رنگ بهتر است یا صافکاری با رنگ  در پاسخ به این سوال باید بگوییم که صافکاری بدون رنگ بهتر از صافکاری با رنگ است اما انتخاب نوع صافکاری بستگی به میزان آسیب دیدگی بدنه خودرو دارد. صافکاری بدون رنگ به روش ساکشن بهتر است زیرا باعث کاهش قیمت خودرو نمی شود و این موضوع برای دارندگان خودرو بسیار مهم است. بنابراین برای انتخاب نوع صافکاری بهتر است با متخصصین ما در مجموعه قدیریان  تماس بگیرید.

اطلاعات بیشتر: صافکاری تخصصی درب خودرو

ویژگی های صافکاری به روش ساکشن

صافکاری به روش ساکشن به خودرو هیچ آسیبی وارد نمیکند و این مهم ترین ویژگی میباشد. این موضوع آنقدر مهم است که بسیاری از افراد به مزایای دیگر توجه نمی کنند. در ادامه به ارائه سایر ویژگی های استفاده از دستگاه ساکشن می پردازیم:

زمان کوتاه برای صافکاری: می توان گفت یکی از دلایل توجه به استفاده از صافکاری به روش ساکشن، کاهش زمان سپری شدن خودرو در تعمیرگاه است. در گذشته که از روش گرمایش و آهنگری استفاده می شد، صافکاری بدنه خودرو زمان زیادی می برد. اما با استفاده از این دستگاه سرعت کار افزایش یافته و این امر در دنیای پر سر و صدا مدرن بسیار حائز اهمیت است.

کاهش هزینه: مورد دیگری که استفاده از صافکاری به روش ساکشن را در اولویت قرار داده است کاهش هزینه است. تعمیرات با استفاده از این دستگاه باعث می شود کار با سرعت بیشتری انجام شود و برای ترمیم فرورفتگی های بدنه خودرو به انرژی بیشتری نیاز نباشد. این بر هزینه صافکاری تأثیر می گذارد و مقدار آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

نحوه استفاده از دستگاه ساکشن

همانطور که میبینید استفاده از دستگاه ساکشن مزایای زیادی دارد و امروزه صافکاری به روش ساکشن مورد توجه قرار گرفته است. اما اکنون ممکن است تعجب کنید که چگونه از دستگاه ساکشن استفاده کنید. در پاسخ به این سوال باید گفت که این دستگاه با مکانیزمی برای فشرده سازی و مکش هوا از بدنه خودرو کار می کند. این دستگاه قابلیت تنظیم فشار هوا را هم دارد.

هزینه صافکاری به روش ساکشن

هزینه صافکاری به روش ساکشن

هزینه صافکاری به روش ساکشن

با توجه به تکنولوژی به کار رفته در ساکشن و سطح مهارت مورد نیاز صافکار،صافکاری به روش ساکشن قیمت بالاتری نسبت به سایر روش‌های صافکاری و تعمیر بدنه خودرو دارند. بنابراین معمولا از این روش برای خودروهای گران قیمت یا تصادفات شدید استفاده می شود. تعیین روش صحیح صافکاری و ترمیم بدنه آسیب دیده خودرو نیاز به دانش اولیه دارد.

یک صافکار حرفه ای خودرو می تواند پس از بررسی آسیب دیدگی بدنه خودرو بهترین راه حل و روش را برای صافکاری و اصلاح پیشنهاد دهد. گاهی اوقات روش های تعمیر ساده می تواند بهترین راه حل برای آسیب دیدن بدنه خودرو باشد. بنابراین هرگز تصمیمات عجولانه نگیرید و حتما در مورد تعمیر بدنه خودروی خود از مشاوره مطمئن بهره مند شوید. برای مشاوره با همکاران ما در مجموعه قدیریان تماس بگیرید همچنین می توانید جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت مجموعه قدیریان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *