فرق قلم گیری با لیسه گیری را با مجموعه قدیریان بدانید. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به زیبایی خودرو خود اهمیت می دهند، بدون شک با این دو مشکل مربوط به تعمیر خطوط خودروی خود مواجه شده اید یا در مورد آن شنیده اید، بهتر است بدانید شباهت آنها در استفاده از این دو سرویس است. برای از بین بردن خط و خش روی بدنه خودرو، جلوگیری از پوسیدگی یا تغییر رنگ احتمالی و همچنین محافظت از قسمت های تغییر رنگ بدنه خودرو از این دو روش استفاده میکنند.  در مقاله های قبل به طور جداگانه به قلم گیری و لیسه گیری خودرو پرداختیم. حال میخواهیم به فرق بین این دو بپردازیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

لیسه گیری چیست؟

لیسه گیری خودرو خطوط و خراش های روی بدنه خودرو را با لایه هایی از رنگ پر می کند و از ابزاری انعطاف پذیر به نام لیسه استفاده می کند. با استفاده از لیسه، یک لایه رنگ روی خراش می کشند و پس از خشک شدن، همین کار را تکرار می کنند و یک لایه دیگر رنگ روی رنگ خشک شده می زنند.

قلم گیری چیست؟

در قلم گیری برای تعمیر بدنه نیازی به ابزار های تخصصی نمیباشد و خط و خراش های کوچک را با قلم ویا حتی دستمال کاغذی و گوش پاک کن هم از بین میبرند. قیمت لیسه گیری از قلم گیری بیشتر میباشد.

اطلاعات بیشتر: تفاوت رنگ و لیسه گیری خودرو

فرق قلم گیری با لیسه گیری

از تفاوت های لیسه گیری و قلم گیری می توان گفت که قلم گیری قسمت مورد نظر به خوبی لیسه گیری نیست و در بیشتر موارد انتظارات صاحب خودرو را برآورده نمی کند. اما مهم ترین فرق قلم گیری با لیسه گیری این است که هنگام شستشو با آب فشار قوی، تینر، پولیش و ... رنگ قسمت پولیش شده از بین نمی رود و دلیل آن این است که لایه های رنگ به خوبی خشک می شوند. مانند رنگ بدن، قهوه ای شود.

در فرآیند لیسه گیری، خطوط و خراش های روی بدنه خودرو به بهترین شکل از بین می رود، اما در مورد قلم گیری بهتر است بدانید که این فرآیند یک فرآیند مبتدی محسوب می شود. از قلم گیری، و فقط برای پوشاندن خطوط روی بدنه خودرو و جلوگیری از پوسیدگی احتمالی و همچنین برای تشخیص انجام می شود.

فرق قلم گیری با لیسه گیری

فرق قلم گیری با لیسه گیری

هر کسی می تواند تفاوت بین رنگ اصلاح شده و رنگ اصلی خودرو را متوجه شود. زمان فرآیند این دو سرویس با یکدیگر متفاوت است. زمان صرف شده برای فرآیند لیسه گیری به دلیل تخصصی بودن و ماهیت فنی این کار به طور قابل توجهی از زمان صرف شده برای فرآیند قلم گیری بیشتر است. این تفاوت یکی از اصلی ترین تفاوت های این دو سرویس است که همیشه مورد سوال دوستان و مشتریان بوده است، بهتر است بدانید که این زمان نیز به رنگ خودرو، جنس بدنه، میزان آسیب و محل آسیب بستگی دارد که می تواند از حداقل 48 ساعت تا حداکثر چند هفته طول بکشد.

اما در قلم گیری چنین چیزی وجود ندارد و می توانید در کمترین زمان ممکن این پروسه را انجام دهید. با توجه به تخصصی بودن و حساسیت بالای فعالیت لیسه گیری، استفاده از مواد و مواد اولیه مرغوب و اساتید خبره در این زمینه برای انجام این کار و همچنین دقت بالایی که در این کار به دست می آید، دارای درجه بالایی می باشد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید خراشیدگی روی ماشینتان کم شود، بهتر است این هزینه را بپردازید، هزینه لیسه گیری بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از قلم گیری است. همچنین فرآیند قلم گیری توسط شخص در پارکینگ منزل قابل انجام است، اما به دلیل حساسیت بالای لیسه گیری، این کار باید در کارگاه های ویژه مرتبط با بدنه خودرو و زیر نظر اساتید مجرب انجام شود.

در مورد قیمت های فرآیند لیسه گیری باید بدانید که مبلغ مشخصی برای برآورد هزینه وجود ندارد، باید میزان آسیب را بررسی و تخمین زد و رنگ مورد نیاز خودروی خود را مشخص کرد، بنابراین اگر بدنه ماشین شما آسیب دیده است اگر می خواهید از خدمات لیسه گیری برای جلوگیری از افزایش این آسیب ها استفاده کنید، بهتر است خودروی خود را برای ارزیابی ارزش آن نزد متخصصان ما در مجموعه قدیریان ببرید.

تفاوت قیمت لیسه گیری با قلم گیری خودرو

تفاوت قیمت لیسه گیری با قلم گیری خودرو

چه زمانی نیاز به لیسه گیری و قلم گیری خودرو داریم؟

زمانی که لکه های کوچکی وجود دارند که راحت پاک می شوند، خراش های سطحی که در کمترین زمان و با حداقل تجهیزات قابل تعمیر هستند، تغییرات رنگ بزرگ که نیاز به کار اضافی دارد،یک لکه یا رنگ زنگ زده به قدری کنده شده باشد که رنگ پوست کنده شده خودرو باید پاک شود و اگر به تعمیر نپردازید باعث بزرگتر شدن لکه تغییر رنگ خودرو می شود.

تفاوت قیمت لیسه گیری با قلم گیری خودرو

تعیین هزینه لیسه گیری خودرو آسان نیست زیرا این فرآیند به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی معتبر از هزینه لیسه گیری مطلع شوید. عواملی که بر هزینه فرآیند لیسه گیری تاثیر می گذارند شامل مواردی مانند عمق و وسعت خراش، قدمت خراش، رنگ خودرو، مدل خودرو، نوع ماده شوینده استفاده شده و خودرو می باشد. جهت اطلاع از قیمت لیسه گیری میتوانید به وب سایت مجموعه قدیریان مراجعه کنید.

یکی از روش های موجود برای از بین بردن خراش های ایجاد شده روی بدنه خودرو قلم گیری است اما تفاوت های قابل توجهی با لیسه گیری داشته و همین باعث میشود قیمت کمتری م نسبت به لیسه گیری خودرو داشته باشد. ما قیمت ثابتی برای قلم گیری خودرو برای شما عزیزن نداریم اما شما میتوانید با توجه به شماره های درج شده در وب سایت مجموعه قدیریان با مشاوران ما تماس برقرار کرده و از آنها درباره قیمت قلم گیری خودرو سوال های لازم را داشته باشید.

همانطور که با فرق قلم گیری با لیسه گیری اشنا شدید می خواهیم شما را با بهترین مرکز تعمیر بدنه خودر مجموعه قدیریان که با سالها سابقه و بهترین تعمیرکاران در زمینه لیسه گیری و قلم گیری خودرو در حال فعالیت هستند آشنا کنیم. شما عزیزان می توانید خودروی خود را بدون نگرانی در اختیار ما قرار داده و ما خدمات لازم را برای بدنه خودرو شما اعمال میکنیم. جهت برقراری ارتباط میتوانید به وب سایت مجموعه قدیریان مراجعه فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *